اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آمار نگران کننده قتل در کرمانشاه/ ۴۰ نفر طی ۶ ماه به قتل رسیدند!

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در حوزه قتل رتبه دوازدهم کشور را داریم که وضعیت خوبی نیست، طی ۶ ماه گذشته ۴۰ نفر در استان کرمانشاه به قتل رسیدند.

آمار نگران کننده قتل در کرمانشاه/ ۴۰ نفر طی ۶ ماه به قتل رسیدند!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان امروز در نست خبری با اصحاب رسانه و ضمن تسلیت روزهای پایانی صفر عملکرد نیروی انتظامی را در جمع اصحاب رسانه تشریح کرد.

وی اظهار داشت: شعار هفته ناجا «پلیس هوشمند و امنیت پایدار» است که خلاصه‌ای از اولویت‌های پلیس در آن خلاصه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در شهر کرمانشاه طرح ارتباط کلانتری‌ها و دستگاه قضایی برقرار شده که در این رابطه ۲۰ درصد پرونده‌ها به صورت الکترونیکی به مراکز قضایی ارجاع می‌شود و بالغ بر ۹۰ درصد مطالبات قضایی نیز از طریق الکترونیک انجام می‌شود و این امر باعث می‌شود که متهمین به صورت مستقیم به دستگاه قضایی مراجعه نکنند و در بستر الکترونیکی شدن ارتباط قاضی در کلانتری با متهم صحبت می‌کنند و نیاز به حضور متهم به دستگاه قضایی نیست، جز در موارد نادر که این اقدام بسیار خوب است.

وی ادامه داد: در راستای خدمات‌رسانی به مردم سامانه پلیس من در اختیار مردم قرار گرفته است ما  به سمتی خواهیم رفت که فرد در خانه‌اش بتواند مطالبه خودش را از دستگاه قضا درخواست کند. مرکز فوریت‌های سایبری به صورت ۲۴ ساعته  با شماره تلفن ۲۱۸۲۳۱۸۷ در خدمت مردم است.

جاویدان تصریح کرد: امنیت دژ محکمی در مقابل تهدیدات دشمن است و در حوزه درونی استان نیروی انتظامی محور این امنیت قرار گرفته است، البته امنیت محقق نمی‌شود مگر اینکه تمام سازمان‌ها پای کار باشند.

وی نتیجه مستقیم فعالیت‌های نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی را در احساس امنیت توصیف کرد و گفت: نیروی انتظامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و ما به شهادت مفتخریم و با جانفشانی مبارزه می‌کنیم.

*کرونا تاکنون ۵ پرسنل نیروی انتظامی کرمانشاه را به کام مرگ کشانده است

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد :در بحث کرونا نیروی انتظامی درگیرترین سازمان بعد از حوزه بهداشت بوده است لذا در کنار حوزه بهداشت قرار گرفته و در طول مدت کرونا پنج نفر از همکاران خود را از دست داده‌ایم، اما در استان کرمانشاه در امنیت پایدار و مطلوب هستیم علی‌رغم مشکلات بیشماری که وجود دارد.

جاویدان با اشاره به مهمترین برنامه‌هایی که در هفته ناجا برگزار می‌شود، گفت: مراسم صبحگاه انتظامی شنبه با حضور استاندار، امام جمعه و  بسیاری از همکاران برگزار می‌شود و در این مراسم از همکاران و مدیران نمونه و تعدادی از جانبازان تجلیل خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای به عملکرد ۶ ماهه سپری شده از سال جاری داشت و افزود : سرقت‌های مهم در استان کرمانشاه ۴ درصد و در زمینه سرقت خرد نیز ۱۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی به اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان، گفت: بیشترین آمار مربوط به شهر کرمانشاه است در حالی که ظرفیت مراکز درمانی برای ماده ۱۶ تناسبی با وضعیت موجود در استان ندارد، ظرفیت در حوزه های ماده ۱۶ چشم سفید و دولت آباد حدود ۳۵۰ نفر است.

جاویدان اظهار داشت: متأسفانه ما معتادین متجاهر را دستگیر می‌کنیم اما به سرعت آزاد می‌شوند باید فرآیندها اصلاح شود منابع در نظر گرفته شود که خروجی خوبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شیوع بیماری اعتیاد در کرمانشاه بسیار خطرناک  است و باید فکری اساسی شود؛ ۹۰ درصد زباله‌گردها در شهر کرمانشاه معتاد هستند.

*۶۳۰ هزار تماس با ۱۱۰؛ امسال در کرمانشاه

وی در ادامه در حوزه  عملکرد پلیس ۱۱۰ طی سخنانی، اضافه کرد: فوریت‌ها و غیرفوریت‌ها در تماس با 110 وجود دارد، فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نزاع، سرقت، تصادف فوتی، راه‌بندان و غیره است.

جاویدان با اشاره به افزایش ۲۰ درصد ظرفیت مرکز فوریت‌های ۱۱۰ طی ۶ ماه گذشته، گفت: در این زمینه حدود ۶۳۰ هزار بار با ۱۱۰ تماس گرفته شده، مجموع عملیات‌های ۱۱۰ در ۶ ماه گذشته ۲۳۹ هزار و ۴۵ نفر بوده که ماهانه حدود ۳۹ هزار و روزانه ۳۳۰۰ مأموریت انجام شده است.

*سازش ۷۱ درصدی پرونده‌های قضایی در کلانتری‌ها

فرماندهی نیروی انتظامی استان کرمانشاه در خصوص عملکرد معاونت اجتماعی این سازمان، گفت: معاونت راهبردی در ارتباط با مردم و رسانه‌ها معاونت اجتماعی است که در فضای مجازی با یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ۶ ماه گذشته مرتبط بوده است.

وی یادآور شد: ۸۵۰ جلسه برگزار شده و ۱۲ هزار و ۷۵۰ نفر به صورت حضوری از آموزش چهره به چهره برخوردار شده، خدمات مشاوره ای در راستای صلح و سازش حدود ۸ هزار و ۶۶۰ پرونده بوده که از این تعداد ۶ هزار و ۱۵۰ پرونده منجر به صلح و سازش داشته‌ایم یعنی حدود ۷۱ درصد پرونده ها در کلانتری‌ها توسط معاونت‌های اجتماعی به سازش ختم شده است.

*افزایش ۳۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

جاویدان تضریح کرد: در حوزه مواد مخدر نیز ۲ تن و ۴۵۵ کیلو کشفیات داشته‌ایم که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد بیشترین کشفیات مواد مخدر ما مربوط به تریاک بوده است که از حوزه کرمان و سیستان و بلوچستان به استان وارد شده است و ۱۵۸ قاچاقچی عمده نیز دستگیر شده است.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: در حوزه سرقت در رتبه دوازدهم کشور قرار داریم و در حوزه سرقت‌های مهم در رتبه یازدهم قرار گرفته‌ایم، سرقت مسلحانه نیز دارای رتبه یازدهم هستیم و در سرقت کیف‌قاپی نیز به رتبه پانزدهم کشور رسیدیم.

وی در ادامه تصریح کرد :در حوزه قتل نیز دوازدهم کشور هستیم که وضعیت خوبی نیست در ۶ ماه گذشته حدود ۴۰ نفر در استان کرمانشاه به قتل رسیدند که  نسبت به وضعیت کشوری وضعیت خوبی نداریم، البته ۳۵ مورد آن قاتل دستگیر شده است.

جاویدان گفت: در حوزه شرارت‌ها نیز رتبه بیست و سوم‌، جرایم مالی رتبه ۱۹، دستگیری رتبه ۲۵ کشور و تصادفات رتبه ۳۱،  در حوزه مواد مخدر ۲۸ و در حوزه سرقت رتبه ۱۰ کشور را به خود اختصاص دادیم. 

*آمار دُرشت سرقت‌ در کرمانشاه

وی گفت: ۹۳ درصد از جرایم استان کرمانشاه مربوط به حوزه سرقت است در این حوزه در ۶ ماهه اول امسال حدود ۱۷ هزار و ۹۵۱ فقره سرقت انجام شده است که ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و کشفیات سرقت ما در ۶ ماهه اول امسال ۶۶ درصد بوده تعداد افراد دستگیرشده ۱۷ هزار و  ۳۹۸ نفر بوده که بالغ بر ۹۳ درصد آن مربوط به سرقت است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: در۶ ماه گذشته ۲۹ باند در استان منهدم شده که یک‌هزار و ۴۳۶ خرده‌فروشی‌ و معتاد دستگیر شده است.

وی افزود:در حوزه پلیس اطلاعات یک‌هزار و ۲۷۵ قبضه سلاح کشف شد و ۴۹۵ نفر در حوزه اراذل و اوباش دستگیر شده‌اند تعداد ۲ هزار و ۶۸۶ دستگاه وسیله نقلیه نیز متوقف و ۳ هزار و ۲۳۵ واحد صنفی نیز پلمب شدند.

جاویدان افزود: در حوزه تیراندازی‌ها ۳۱۰ نفر دستگیر شدند یعنی در واقع ۷۴ درصد از اسلحه‌های به کارگیری شده کشف شده، علت تیراندازی‌ها در استان کرمانشاه ۵۵ درصد اختلافات ملکی و مالی و ۲۵ درصد خانوادگی بوده است.

*جاده کرمانشاه - روانسر مرگبارترین محور استان

جاویدان در در ادامه به حوزه آگاهی عملکرد آگاهی اشاره کرد وی افزود: دو فقره آدم‌ربایی نیز داشته‌ایم، در خصوص جعل اسناد ۳۱۱ پرونده تشکیل شده که ۲۸۸ پرونده منجر به کشف شده است و البته باید اشاره کنیم که سه باند جعل دستگیر شدند، کلاهبرداری ۲۹۳ فقره بوده است که ۴ پرونده کلاهبرداری حرفه‌ای با شاکی بالای ۱۰ نفر داشته‌ایم.

فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در حوزه پلیس فتا و جرایم فضای مجازی، گفت بیشترین جرایم اقتصادی سرقت و کلاهبرداری در حوزه پلیس فتا و فضای مجازی بوده است که ۸۴ درصد آن برداشت از طریق اینترنت بوده است، انتشار فیلم های خانوادگی از سمت دیگر و از لحاظ امنیت اخلاقی نسبت به سال گذشته ۸۶ درصد افزایش داشته‌ایم که کشف و آن نیز ۷۷ درصد بوده است. حدود ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان از سوی پلیس فتا به مالباختگان عودت داده شده است.

وی در پایان به تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: در زمینه تصادفات فوتی امسال ۲۲ درصد کاهش داشته‌ایم و مرگبارترین تصادفات در  محور کرمانشاه به روانسر بوده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول