اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

طلب ۷ میلیاردی اوقاف اسفراین از دستگاه‌های دولتی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین گفت: اداره اوقاف این شهرستان از دستگاه‌های دولتی بیش از 7 میلیارد تومان تحت عنوان اجاره بها معوقه طلب دارد.

طلب ۷ میلیاردی اوقاف اسفراین از دستگاه‌های دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، علی‌اکبر حسن‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها از ثبت سه موقوفه جدید در شش ماهه اول امسال به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: این موقوفات شامل زمین مزروعی به مقدار یک هکتار در روستای کبوتر خانه توسط یکی از بانوان خیر و باغات پسته در روستای دهنه شیرین از توابع بخش بام و صفی آباد بوده است. 

وی با بیان اینکه اوقاف این شهرستان از دستگاه‌های دولتی بیش از ۷ میلیارد تومان مطالبه دارد،گفت: مستاجران املاک وقفی در جهت اجرای نیات واقفین خیراندیش اجاره سالانه خود را پرداخت کنند تا متولیان موقوفات بتوانند گامهای خوبی برای آبادانی و کارهای فرهنگی بردارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین افزود: قدیمی‌ترین موقوفه استان خراسان شمالی با قدمت ۴۵۰ ساله در شهرستان اسفراین واقع است که توسط دو برادر درویش احمد و درویش محمود وقف‌شده و از گستردگی بالایی برخوردار است و در مناطق جوین و سنخواست و اسفراین واقع گردیده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۴۰ موقوفه در شهرستان وجود دارد که ۹۵۸ مورد آن توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اداره می‌شود و ۹۱ مورد نیز توسط متولیان تولیت و نگهداری می‌شوند.

حسن زاده گفت: شهرستان اسفراین دارای ۲۸ بقعه است که شاخص‌ترین بقاع متبرکه شهرستان اسفراین امام‌زاده سید احمد بن موسی کوران برادر امام رضا (ع)، جعفر بن موسی روستای کوشکی، امام‌زاده جعفر (ع) شهر اسفراین، امام‌زاده حسین (ع) روستای فریمان، امام‌زاده حسین (ع) بابا قدرت، امام‌زاده ابراهیم (ع) نظرگاه، امام‌زاده اسحاق (ع) روستای روئین، امام زاده سید حمزه دهنه شیرین هستند که در ایام مختلف سال زائرین زیادی به این اماکن مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول