اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

خیز واکسیناسیون و سر به ریز شدن ویروس چموش در کرمانشاه/ ادامه روند کاهش بیماران کرونایی در استان

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری طی یکی دو روز گذشته به زیر یک‌هزار نفر رسیده، بطوریکه هم‌اکنون ۹۹۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

خیز واکسیناسیون و سر به ریز شدن ویروس چموش در کرمانشاه/ ادامه روند کاهش بیماران کرونایی در استان

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین اخبار کرونایی استان، اظهار داشت: خوشبختانه در ادامه روند کاهشی بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌های استان که از نیمه شهریورماه شروع شده تعداد بیماران بستری طی یکی دو روز گذشته به زیر یک‌هزار نفر رسیده است، بطوریکه هم‌اکنون ۹۹۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی ادامه داد: ۲۰۳ بیمار از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند که ۳۸ مورد از آن‌ها اینتوبه و متصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره‌ای به وضعیت بیمارستان‌های استان داشت و گفت: در حال حاضر ۴۵ کودک با علائم کرونا در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی بستری هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) با ۱۷۰ بیمار بیشترین تعداد بیماران کرونایی را دارد، افزود: بیشترین تعداد بیماران اینتوبه در همین بیمارستان بستری هستند.

محمدی گفت: از مجموع ۹۹۲ بیمار بستری استان ۳۶۷ بیمار در بیمارستان‌ شهرستان‌ها بستری هستند که بیشترین تعداد در اسلام‌آباد غرب با ۶۳ نفر و کم‌ترین تعداد در سرپل‌ذهاب با ۱۹ نفر است.

وی با اشاره به جانباختن ۱۰ نفر از هم‌استانی دیگر با ابتلا قطعی به کرونا طی شبانه‌روز گذشته، گفت: با احتساب این تعداد مجموع جانباختگان به ۲ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

محمدی در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون در استان، گفت: روند واکسیناسیون مطلوب است و طی دو‌سه روز گذشته نسبت به گذشته مراجعات برای تزریق واکسن کرونا افزایش یافته است.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: با کاهش موارد مرگ و میر در سنین بالا، کاهش موارد مرگ و میر در کادر درمان، کاهش شدت بیماری در افراد فول واکسینه باید به واکسیناسیون در کشور و استان امیدوار باشیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول