اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«هدایت و ولایت» بزرگترین نعمت الهی است

آیت الله عبادی با بیان اینکه هدایت و ولایت بالاترین نعمت الهی است، گفت: متاسفانه بشر با اختیار خودش نه تنها از نعمت هدایت بهره‌مند نمی شود بلکه با ضلالت و گمراهی با آن می جنگد.

«هدایت و ولایت» بزرگترین نعمت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۴ مهر) در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) که با حضور خادمیاران آستان قدس رضوی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال منعم است و نعمت های پروردگار از جهت استعدادهای بشری قابل شمارش نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نعمت های خداوند به دو نوع نعمت مشروط و نعمتی که خودش شرط است، تقسیم می شوند، گفت: نعمتی که خودش شرط می باشد افضل است و شرط نعمت بودن همه نعمت های امر هدایت است.

وی با تأکید بر اینکه هدایت افضل همه نعمت های است و به لازمه آن بدترین نکبت ها نیز ضلالت است، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خداوند به واسطه آن بر مردم منت گذاشته است، نعمت هدایت و ولایت است.

آیت الله عبادی ادامه داد: همه آنچه که در بهره برداری نیاز به دانستن فرمول خاص دارد، اگر انسان آن را نداند دیگر آن نعمت فایده ای ندارد.

امام جمعه بیرجند هدایت را بالاترین نعمت الهی دانست و افزود: متاسفانه بشر با اختیار خودش نه تنها از نعمت هدایت بهره‌مند نمی شود بلکه با ضلالت و گمراهی با آن می جنگد.

وی بیان کرد: شرط پیاده شدن دین خدا خواست مردم است اما آن که مانع است خود مردم هستند، حضرت نوح(ع) صدها سال دعوت می‌کند اما مردم نمی پذیرند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه برخی دین را در مقابل آزادی قرار می دهند، گفت: کسانی که آزادی را در اینجا به کار می برند یا اصلا نمی فهمند یا برای اغوا کردن دیگران با شیطنت از این کلمه استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آزادی به معنای اختیار است، اضافه کرد: ارزش کار بشر نیز بخاطر آزادی و اختیار است.

وی با اشاره به اینکه تمام بدبختی بشر سر همین دو راهی حق و باطل است، گفت: اما برخی آنچه را که وحی، فطرت، عقل و علم است با انواع بازی با الفاظ نادیده می گیرند و به همین دلیل به مقصد نمی رسند.

آیت الله عبادی بیان کرد: مدعیان آزادی در هر جای دنیا که بخواهند جنایت، ویرانی و ظلم می کنند و هر کسی راه پیامبران را برود، می گویند این خلاف آزادی است اما توهین و اهانت به پیامبران را آزادی بیان می دانند!

امام جمعه بیرجند با اشاره به انقلاب مردم ایران، تصریح کرد: به چه جرمی باید ۲۴۰ هزار نفر از این مردم شهید و صدها هزار نفر جانباز شوند و در شکنجه خانه های امریکا و ایادی او شکنجه شوند؟

وی با بیان اینکه در سایه دین باید سازمان تبلیغات اسلامی طرح کارساز برای ایجاد موجی از سوال منطقی از این وحشی های غربی تهیه کند، گفت: تا استعمارگران بودند به هر نحوه جنایت و کشتار انجام می دهند که باید آنان را در دنیا رسوا کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه حقیقت آزادی در دین خداوند است، افزود: آزادی هر شیء به حسب خودش این است که در راه کمال او مانع ایجاد نشود و این آزادی را دین تأمین می کند.

آیت الله عبادی بیان کرد: خون شهدا دشمن را رسوا کرده است و بلوک شرق که از بین رفت و بلوک غرب در حال جان کندن است بنابراین یک موج می خواهد که مردم جامعه و دنیا را روشن کند.

انتهای پیام/۳۶۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول