اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روند توزیع گذرنامه در افغانستان از سر گرفته شد

سرپرست ریاست اداره گذرنامه دولت موقت طالبان امروز در یک نشست خبری در کابل از آغاز روند توزیع گذرنامه‌ در افغانستان خبر داد.

روند توزیع گذرنامه در افغانستان از سر گرفته شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ریاست اداره گذرنامه طالبان اعلام کرد که روند صدور گذرنامه پس از یک ماه توقف، دوباره آغاز شده و هزاران نسخه گذرنامه با لوگوی جمهوری اسلامی افغانستان به‌زودی در میان متقاضیان توزیع خواهد شد.

«علم‌گل حقانی»، سرپرست ریاست عمومی گذرنامه دولت موقت طالبان، روز سه‌شنبه، سیزدهم میزان، در یک نشست خبری گفت که این اداره به دستور محمد‌حسن آخوند، نخست وزیر طالبان، برای شروع روند توزیع گذرنامه و رسیدگی به مشکلات شهروندان نقشه کوتاه‌مدت ۱۰ ماده‌ای را ترتیب داده است که بر اساس آن قرار است هزاران نسخه گذرنامه در میان مردم توزیع شود.

براساس این طرح، قرار است روند توزیع گذرنامه برای متقاضیان ثبت نام شده، بیماران، کارمندان دولتی برای سفرهای رسمی، تاجران، کسانی که دعوت‌نامه و اقامت خارجی دارند، مجروحان حوادث، کسانی که بورسیه دریافت کرده‌اند و نیز ورزشکاران برای شرکت در مسابقات بین‌المللی تسهیل شود.

طبق اعلام ریاست این اداره، در حال حاضر ۱۷۰ هزار نسخه گذرنامه در بایگانی این ریاست ثبت شده که باید توزیع شود.

علم‌گل حقانی در این نشست گفت که ریاست گذرنامه در نظر دارد تا روند توزیع ۲۵ هزار نسخه گذرنامه را پس از طی مراحل، از طریق پست‌خانه‌ها آغاز کند.

در همین حال، او خاطرنشان کرد که قرار است از این پس روزانه شش هزار نسخه گذرنامه توزیع شود و به گذرنامه‌هایی که تعرفه بانکی‌شان از قبل پرداخت شده است، اولویت داده خواهد شد.

 در حال حاضر این گذرنامه‌ها قرار است با آرم جمهوری اسلامی افغانستان چاپ و توزیع شود و مشورت‌ها روی تغییر آن در دراز‌مدت جریان دارد و رهبری طالبان در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

در همین حال، براساس اعلام ریاست گذرنامه روند توزیع گذرنامه‌هایی که مراحل صدور آن‌ها قبل از تاریخ ۲۴ مرداد متوقف شده بود، از شروع هفته آینده آغاز خواهد شد و قرار است این ریاست از هفته آینده روزانه 3 هزار نفر را برای طی مراحل اسناد‌شان به این ریاست فرا بخواند.

از سویی دیگر نیز، علم‌گل حقانی گفت که به خاطر رسیدگی به ۱۷۰ هزار متقاضی در حال انتظار، روند ثبت نام آنلاین گذرنامه را برای یک‌و‌نیم ماه متوقف می‌کند.

وی افزود که این اداره حدود یک میلیون نسخه گذرنامه چاپ شده در اختیار دارد که این رقم از 8 تا 9 ماه این ریاست را از چاپ گذرنامه جدید بی‌نیاز می‌کند‌.

از سوی دیگر این اداره تصریح کرده است که تاکنون تغییری در قیمت هر نسخه گذرنامه به میان نیامده‌، اما رایزنی‌ها برای کاهش این قیمت تا یک هزار افغانی ادامه دارد.

این اداره همچنین اعلام کرد که قرار است روند توزیع گذرنامه به‌تدریج در ولایات نیز آغاز شود.

روند صدور گذرنامه در حالی دوباره آغاز می‌شود که این روند از سقوط کابل به دست طالبان به این سو به دلیل تحولات اخیر برای بیش از یک‌و‌نیم ماه متوقف بود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول