اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

ایثارگران نیازهای درمانی‌شان را باید در محل سکونت برطرف کنند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: دولت الکترونیک همزمان با کوتاه‌ کردن مسیرها و فرایندها محقق می‌شود و بخش‌های مزاحم در مسیر خدمت‌رسانی باید حذف شوند.

ایثارگران نیازهای درمانی‌شان را باید در محل سکونت برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از برنامه‌های اجرا شده در هفته دفاع‌مقدس گفت: فرآیند رشد در حوزه اجتماعی امری عمیق و تدریجی است، لذا پس از عبور از فاز شناخت باید به دنبال تحولی عمیق و عالمانه در وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم. هدف این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران همانطور که حضرت امام‌خمینی (ره) فرموده بودند باید افضل نهادها باشد. به عبارت دیگر چشم‌انداز ما این است که بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاهی قدرتمند و اصلی در کشور باشد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مولفه‌های بسیار مهمی که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در آن بخش بسیار قدرتمندتر از قبل حرکت کند، حوزه درمان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران عزیز است. در حال حاضر ایثارگران در بعضی استان‌ها و شهرستان‌ها با کمبودهایی در این زمینه مواجه هستند که باعث مراجعه آنان به تهران برای استفاده از امکانات می‌شود. تغییر و تحول در این بخش اولویت بسیار مهمی برای بنیاد خواهد بود تا این عزیزان نیازهای درمانی خود را به سادگی در محل سکونت خود برطرف کنند.

وی با تأکید بر اهمیت تحقق کامل دولت الکترونیک گفت: دولت الکترونیک همزمان با کوتاه‌ کردن مسیرها و فرایندها محقق می‌شود، یعنی بخش‌های مزاحم در مسیر خدمت‌رسانی باید حذف شوند، در غیر این‌صورت همان فرایند دست و پاگیر قدیمی فقط در بستر الکترونیک ارائه می‌شود.

وی افزود: فصل الخطاب در فرایندهای خدماتی و اجرایی قانون است و تمام فعالیت‌ها باید براساس قانون انجام شود و این موضوع همواره مدنظر مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

معاون رئیس جمهور دو اصل مهم اصلاحات اداری را حرکت به سمت پاسخگویی و شفاف‌سازی مکانیسم‌های انتصاب افراد در سازمان دانست و گفت: انتصابات باید براساس یک مدل شایسته‌گزینی و طبق نظام انتصابات صورت گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: یکی از اولویت‌های فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی ستادی برای پیگیری دو موضوع احکام مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده است تا بتوانیم در این دو زمینه به نتایح خوبی برسیم.

حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه به تشریح بخشی از نیازها و مشکلات جامعه ایثارگری پرداخت و گفت: حوزه مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در پیشگیری و حل بخشی از این مشکلات تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول