اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

منابع مصری: اخوان‌المسلمین دنبال توقف فعالیت‌هایش در برخی کشورهای عربی است

منابع مصری مدعی شدند که «اخوان‌المسلمین» به دنبال «فروپاشی داخلی» و خشم مردمی دنبال توقف فعالیت‌های خود در برخی کشورهای عربی برای مدتی مشخص است.

منابع مصری: اخوان‌المسلمین دنبال توقف فعالیت‌هایش در برخی کشورهای عربی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مصر ادعا کردند، جنبش «اخوان‌المسلمین» در پی «فروپاشی داخلی» و خشم مردمی از این گروه به دنبال متوقف کردن فعالیت‌های خود در برخی کشورهای عربی است.

این منابع به «اسکای نیوز» گفتند، «ابراهیم منیر» رهبر فعلی اخوان تماس‌های محرمانه‌ای با تعدادی از سران این جنبش داشته و از آنها خواسته پیشنهاد توقف فعالیت سیاسی اخوان برای مدتی مشخص (چند سال) را بررسی کنند.

در ادامه آمده، منیر این پیشنهاد را اینگونه توجیه کرده که توقف فعالیت‌ها برای مدتی مشخص این فرصت را به شاخه‌های بحران‌زده می‌دهد که خود را بازسازی کنند، جلوی دودستگی‌های داخلی بویژه در مصر و تونس گرفته شود و نیز از خشم مردمی کم می‌شود.

منابع آگاه افزودند، مرکز پژوهش‌های اخوان جدیدا پژوهشی درباره آینده این جنبش در سایه تغییرات کنونی آماده کرده که در آن به میزان مخالفت مردمی با این جنبش پرداخته شده و نشان می‌دهد این جنبش توانایی بازگشت به فعالیت سیاسی در آینده نزدیک را ندارد.

اخیرا، دادگاه جنایی قاهره طی حکمی گروه اخوان‌المسلمین و ۵۶ نفر دیگر را به مدت پنج سال دیگر در فهرست تروریسم قرار داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول