اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه | اقدام میدانی ترکیه برای فرار از برخورد نظامی در ادلب

یک روزنامه لبنانی نوشت، همزمان با ادامه ابهامات در خصوص نشست اخیر سران ترکیه و روسیه به نظر می‌رسد آنکارا گام‌هایی را در جهت تغییرات میدانی در این استان در شمال غرب سوریه به امید جلوگیری از اقدام نظامی آغاز کرده است.

سوریه | اقدام میدانی ترکیه برای فرار از برخورد نظامی در ادلب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که نتیجه نشست اخیر روسیه-ترکیه‌ درباره ادلب اعلام نشده، آنکارا گام‌هایی را در جهت تغییرات میدانی در این استان در شمال غرب سوریه آغاز کرده، به امید جلوگیری از اقدام نظامی جدید [از جانب دمشق و متحدانش].

این در حالی است که ارتش سوریه تحت پشتیبانی هوایی روسیه مدتی است برای انجام این عملیات با هدف بازگشایی بزرگراه حلب-لاذقیه (M4) و نفوذ بیشتر به این استان تحت اشغال «هیئة تحریر الشام» (جبهة النصرة) آماده می‌شود.

روزنامه «الاخبار» لبنان، امروز سه‌شنبه در گزارشی در همین باره نوشت، پنج روز از دیدار دو ساعته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در پشت درهای بسته در سوچی می‌گذرد. پس از این نشست هیچ توضیحی ارائه نشد بنابراین بیشتر تحلیلگران معتقدند اردوغان نتوانسته به توافقی جدید درباره ادلب دست پیدا کند.

در این گزارش آمده، در همین ارتباط، ارتش ترکیه تجهیزات نظامی شامل تانک، خودروهای زرهی و توپخانه‌ای سنگین را به کار گرفته و علاوه بر آن یک نقطه نظامی جدید در مطنقه «جبل الزاویه» و در نزدیکی خطوط تماس با پایگاه‌های ارتش سوریه ایجاد کرده است. با این اقدام تعداد نقاط استقرار نیروهای ترکیه در ادلب به ۷۹ پایگاه و مقر نظامی رسیده است.

الاخبار افزود، از سوی دیگر، ترکیه اقدامات میدانی در ارتباط با ماهیت گروه‌های مسلح در پایگاه‌‌هایش در شمال سوریه  را آغاز کرده و زمینه برای روند ادغام جدید میان این گروه‌ها و هیئه تحریر الشام فراهم است، به نظر می‌رسد این اقدام در ادامه تلاش‌ها برای بهبود وجهه این گروهک و سرکرده آن «ابومحمد الجولانی» است تا وی فردی میانه‌رو معرفی شود.

در پایان گزارش مذکور آمده، در ادامه ابهام در خصوص توافق روسی و ترکیه‌ای و با ادامه تحرکات نظامی به نظر می‌رسد که زمینه برای برخورد نظامی جدید فراهم است مگر آنکه آنکارا با عقب کشیدن نیروهای مسلح وابسته به خود در جبل‌الزاویه ، راهی برای برون رفت پیدا کند.

،«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه جمعه گذشته گفت اگر روسیه و آمریکا حق ورود به سوریه را دارند پس ترکیه نیز چنین حقی را برای خود دارد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول