اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آیت‌الله حسن‌زاده آملی «عارف واصل» و «عالم کامل» بودند

یکی از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی گفت: علامه حسن زاده آملی عارف واصل، کامل و مکمل بوده و ارتحال این چهره برجسته و بزرگ جهان اسلام را داغدار کرده است.

آیت‌الله حسن‌زاده آملی «عارف واصل» و «عالم کامل» بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام سید علی حسینی دوشنبه شب در آئین بزرگداشت ارتحال علامه ذوفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی در مجموعه فرهنگی و مذهبی مسجد ابوالفضل(ع) فجر ۳۲، اظهار کرد: جهان اسلام عالم وارسته و بزرگی را از دست داد که علامه ذوفنون، فقیه انقلابی و عارف، سالک توحیدی بوده است.

وی با بیان خاطرات زیبا از درس و بحث در کلاس ارزشمند علامه حسن‌زاده آملی، افزود: معظم‌له عارف واصل، کامل و مکمل بوده است و ارتحال این چهره برجسته و بزرگ جهان اسلام را داغدار کرده است.

شاگرد علامه حسن‌زاده آملی با اشاره به اینکه همیشه و همه جا علم، دانش و پژوهش مورد تکریم و قدردانی است، تصریح کرد: تکریم علما و بزرگانی همانند علامه حسن‌زاده آملی دارای دو بعد عمیق است زیرا ارتباط برقرار کردن با اولیا، انبیا، قران و ائمه اطهار باعث شد تا زندگی دنیوی آن حضرت رنگ و بوی زیبای خدایی بگیرد.

حسینی با اشاره به اینکه خداوند پس از ارتکاب گناه به انسان‌ها فرصت جبران و توبه داده است، یادآور شد: توبه برای عده‌ای از افراد باعث می‌شود تا از مسیر انحراف به راه مستقیم برگردند و برای عده‌ای که در صراط مستقیم هستند زمینه‌ساز سرعت گرفتن زیاد و سبقت می‌شود.

وی با اعلام اینکه علامه حسن‎زاده آملی با بندگی خالصانه و مخلصانه خداوند توانست فاصله‌ای زیاد بین خود و دیگران ایجاد کند و این مهم باعث شد تا ساده‌زیستی، مردمی بودن و سادگی در معظم‌له موج بزند، یادآور شد: آن عالم فرزانه و وارسته در چشمه جوشان و زلال اهل بیت، قرآن و دین جان خود را سیراب کرده است و تمام زندگی‌شان سراسر قرآنی و دینی بود.

این شاگرد علامه حسن‌زاده آملی با اشاره به اینکه پس از انتشار خبر ارتحال عالم وارسته نه تنها قلب میلیون‌ها ایرانی بلکه بسیاری از مسلمانان خارج کشور داغدار و عزادار شدند، بیان کرد: آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی به طلعت حقیقت قرآن و وجود قرانی می‌بالید هرچند ما در دنیا عالمان و بزرگان دینی داریم که با پیامبر شریک هستند و پا به پای پیامبر در مسیر هدایت دینی قدم برمی‌دارند بنابراین می‌توان از علامه حسن‌زاده آملی در این بین نام برد.

وی با تأکید بر اینکه هر دولت، وزارتخانه و جمع دارای سخنگو است و تعبیر حضرت علامه حسن‌زاده آملی این بود که سخنگوی دین خدا روحانیت شیعه است، تصریح کرد: باید با قرار گرفتن در مکتب علمای دین خودمان را نجات دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه خداوند در طول زندگی سرمایه‌های زیادی به ما داده است و بزرگترین سرمایه قرآن کریم است، متذکر شد: باید در طول زندگی تقویم‌مان قرآن کریم باشد.
وی با اشاره به اینکه یاد خداوند همیشه نجات‌بخش است و انسان را از گمراهی و بی‌راه می‌رهاند، در توصیه به مادران جامعه گفت: مادران نقش بزرگی در خانواده دارند و با یاد خدا به نوزادان شیر دهند و با نام و یاد خدا برای خانواده غذای جسمی و روحانی تهیه کنند.

یکی از شاگردان علامه ذوفنون، با اعلام اینکه باید در خود جستجو کنیم و بفهمیم که در طول زندگی دنیا چند انسان شایسته را در طول عمر به جامعه تحویل دادیم، بیان کرد: سرمایه هر پدر و مادر فرزندان شایسته و نسل ارزشمند هستند و باید برای تربیت نسل ارزشی دینی، علمی و مذهبی تمام توان خود را به کار ببندیم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول