اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گام های اوقاف رودان در مقابله با موقوفه خواری/ صدور حکم خلع ید در 3 پرونده

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان گفت:  با تعامل و همکاری دستگاه قضا شهرستان در ۶ ماه گذشته ۶ پرونده موقوفه خواری تشکیل شده و در سال گذشته نیز در ۳ پرونده حکم خلع ید صادر گردیده است.

گام های اوقاف رودان در مقابله با موقوفه خواری/ صدور حکم خلع ید در 3 پرونده

کیان محمدی در گفتگو با خبرنگار  فارس در رودان با گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: وقف از  ماندگارترین موضوعات در دین مبین اسلام است چرا که در وقف عین مال حبس و منفعت آن با توجه به نیت واقف هزینه می شود که آثار آن تا همیشه جاری خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان با اشاره  ترویج فرهنگ وقف و نقش بی بدیلی آن در جامعه  به تشریح برنامه هفته وقف در شهرستان پرداخت و  محفل انس با قرآن ، تبیین وقف قرآنی، تکریم واقفان، عطر افشانی گلزار شهدا و امامزادگان شهرستان، همایش مجازی یاوران وقف، نشست تخصصی وقف در حوزه علمیه، راه‌اندازی ایستگاه همه واقف باشیم، دیدار با مسوولان شهرستان بمناسبت هفته وقف را مهمترین برنامه های این هفته در رودان بر شمرد.

محمدی ادامه داد :بیش از  ۵۰۰ موقوفه در شهرستان داریم که قریب به ۷۰  موقوفه دارای درآمد هستند.

وی از موقوفه مسجد جامع دهبارز به عنوان یکی از بزرگترین و شاخص ترین موقوفه ها در هرمزگان یاد کرد و گفت: این موقوفه یادگار مرحوم غلامحسین حقیقی است که دارای رقبات کشاورزی، خدماتی و تجاری می باشد.

رییس اوقاف رودان از حسینه سید الشهدا معزآباد را نیز به عنوان دیگر موقوفه مهم رودان نام برد که با نیت روضه خوانی و تعزیه خوانی سالهاست فعال است.

محمدی به وجود بقعه متبرکه هشت امامزاده نیز در شهرستان اشاره کرد و گفت: امروز بقاع متبرکه امامزادگان به ویژه امامزاده سید سلطان محمد و شاه قطب الدین حیدر در این شهرستان به مرکز و قطب فرهنگی مبدل شده اند.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته  یک مورد وقف جدید را داشته ایم تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا در راستای کمک رسانی به آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان  از ابتدای سال تاکنون  ۱۳۰۰ بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات توزیع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رودان با قدر دانی از دستگاه قضا در راه مبارزه با موقوفه خواری گفت: با تعامل و همکاری دستگاه قضا در ۶ ماه گذشته ۶ پرونده موقوفه خواری تشکیل شده و در سال گذشته نیز در ۳ پرونده حکم خلع ید صادر گردیده است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول