اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تأثیر برخورد جدی با ترک‌ فعل‌های صورت‌گرفته در افزایش اعتماد عمومی

تأکید بر برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی، نظارت برخط، پرهیز از کشاندن اختلافات کوچک بین مردم از مهمترین مباحث مطرح شده در برنامه شب گذشته نکاپو از شبکه باران بود.

تأثیر برخورد جدی با ترک‌ فعل‌های صورت‌گرفته در افزایش اعتماد عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم افشاری شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی تکاپو با بیان اینکه اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه هر دولت است، اظهار کرد: اصرار به حضور حداکثری در انتخابات که مقام معظم رهبری به آن تأکید داشتند مقدمه‌ای برای جلب اعتماد عمومی بوده زیرا این امر دستاوردی مهم برای هر دولتی است.

وی با اشاره به نقش اعتماد عمومی مردم به دولت در افزایش امید و حل مشکلات جامعه گفت: اگر مسؤولان از فرصت خدمت خود به‌خوبی بهره‌مند شده و کردار، گفتار و رفتارشان یکی باشد منجر به افزایش اعتماد عمومی نسبت به هر دولتی می‌شود لذا به این منظور مقام معظم رهبری در همه انتصاب‌های خود به فعالیت‌های گذشته افراد توجه دارند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گیلان یکی از عوامل افزایش اعتماد عمومی نسبت به دولت‌ها را دربرگیری لازم دانست و بیان کرد: مردم در کوران مشکلات اقتصادی و معیشتی به سر برده ولی اگر مردم عملکرد دولت را در تمامی حوزه‌ها مناسب ببینید به‌ طور طبیعی دربرگیری لازم در افزایش مشارکت عمومی ایجاد می‌شود.

افشاری با تأکید بر لزوم توجه حضور مسؤولان در بین مردم تصریح کرد: همواره یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری به سران قوا و مسؤولان حضور مستمر در بین مردم بوده و در این خصوص سرا قوا اقدامات بسیار خوبی را اتخاذ کردند زیرا در این صورت مردم مسؤولان را در کنار خود همراه می‌بینند.

وی با بیان اینکه دولت جدید وامدار برخی بی‌اعتمادی‌های مردم نسبت به گذشته است، افزود: دولت جدید در تلاش است تا با برخی اقدامات از جمله سفر استانی در روزهای جمعه برخی تصورات مردم نسبت به دولت گذشته در حوزه «صبح جمعه» را از بین ببرد چون انجام اینکار سنبل مدیریت جهادی است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گیلان با گله‌مندی از برخی لابی‌ها در خصوص انتخاب استاندار در گیلان گفت: متأسفانه برای انتخاب استاندار در گیلان نمایندگان ادوار، نمایندگان فعلی و برخی از روسای ستادهای آیت‌الله رئیسی در گیلان گزینه‌های مدنظر خود را به وزارت کشور اعلام کردند که خوشبختانه همگی رد شد و از طرفی این اقدامات سبب شد مردم حس کنند در گیلان همه به دنبال منفعت‌های خود هستند.

افشاری یکی از دلایل عدم حل مشکلات جامعه را مطالبه‌گری سطحی در برخی از مواقع دانست و بیان کرد: مطالبه‌گری قواعد خودش رو داشته و باید عمقی انجام شود نه طولی، زیرا این امر سبب می‌شود  چون مطالبه گری طولی بر هوش هیجانی تکیه می‌زند و مسؤولان نیز بر همین اساس پاسخگو بوده و عملاً مطالبه بی‌اثر می‌شود.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ای شدن اختلافات مدیران در کاهش اعتماد عمومی در کشور تصریح کرد: مسؤولان در هر رده‌ای نباید مشکلاتشان رسانه‌ای کنند زیرا این امر منجر می‌شود که مردم امید خود برای حل مشکلات را از دست بدهند.

به گفته مدیر خبرگزاری فارس گیلان در راهبرد رسانه‌ای معتقدیم برای حل مشکلات راه‌حل وجود دارد چون این راهبرد امید افزا بوده و به‌طور یقین منجر به افزایش حرکت در جامعه می‌شود.

افشاری با اشاره به نقش دستگاه‌های نظارتی در ایجاد بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسؤولان بیان کرد:  اتفاقات رخ‌داده در خصوصی‌سازی اصل (۴۴)در گیلان از دهه ۸۰‌ شروع شد و بعد از سفر آیت‌الله رئیسی سبب شد تازه دستگاه‌های نظارتی بیدار شوند ولی سؤال اصلی مردم این است که چرا در ۲۰ سال گذشته دستگاه‌های نظارتی سکوت کردند.

افشاری اتفاقات رخ داده در رابطه با کارخانه ایران‌ پوپلین را نمونه بارز ترک فعل‌ صورت‌گرفته در گیلان دانست و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تسهیلات رفع موانع تولید در گیلان مقرر شد تا کارخانه ایران‌ پوپلین از بانک گرفته شده و واگذار شود ولی این امر در گیلان با اینکه عالی‌ترین مقام اجرایی در استان رئیس آن ستاد و همه دستگاه‌های نظارتی عضو آن هستند این امر محقق نشده است

وی با تأکید بر لزوم برخورد با مدیران خاطی در گیلان در خصوص ترک فعل‌های صورت گرفته افزود: مردم مادامی که شاهد برخورد با مدیران خاطی در خصوص صدمات واردشده به گیلان نباشند اعتماد عمومی افزایش پیدا نمی‌کند.

کارگزاران جمهوری اسلامی در هر رده‌ای باید خود را جزئی از مردم بدانند

یک فعال اجتماعی نیز در این برنامه  با بیان اینکه افزایش اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: افزایش اعتماد عمومی به دولت بنا بر دلایل متعددی ازجمله جلب افزایش مشارکت عمومی و مشروعیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سجاد صولتی با تأکید بر لزوم توجه دولت‌ها به دربرگیری تمامی آحاد مردم در  راستای افزایش اعتماد عمومی گفت: وقتی سخن از اعتماد عمومی به میان می‌آید به این معنی است که عامه مردم انتظار دارند مقامات و کارکنان سازمان‌های دولتی با اقدامات خود در تعامل با عامه، به انتظارهای آنان به‌خوبی پاسخ دهند.

وی با اشاره به راه‌های افزایش اعتماد عمومی مردم به دولت‌ها بیان کرد: تناسب و همخوانی حرف و عمل مسؤولین مهم‌ترین راهکار افزایش اعتماد عمومی مردم است و مردم در این خصوص دو نکته تناسب بین حرف و وعده یک مسئول با عمل به وعده‌اش و رصد این همخوانی مدنظر قرار می‌دهند.

صولتی یکی از چالش‌های دولت جدید را بازسازی اعتماد مردم نسبت به عملکرد مسؤولان دانست و افزود: درگذشته صبح جمعه نماد بی‌تدبیری دولت بوده است ولی دولت جدید با سفرهای استانی خود در روزهای جمعه سعی دارد تا این خاطره تلخ را از ذهن مردم پاک کند.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه کارگزاران جمهوری اسلامی در هر رده‌ای باید خود را جزئی از مردم بدانند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات خود به حضور مسؤولان در بین آحاد مردم تأکیددارند که این امر در دولت جدید در حال تحقق است اما کار بسیار سخت است.

صولتی با انتقاد از سکوت برخی مسؤولان در خصوص ترک فعل‌های صورت گرفته در گیلان، خصوصاً وضعیت کارخانجات گفت: مردم انتظار دارند رفتار و گفتار مسؤولان یکی باشد ولی وقتی می‌بینند در چند ماه اخیر مطالبات کارگران کارخانه ایران برک به‌صورت قطره‌چکانی پرداخت‌شده و کسی پاسخگو نیست، نسبت به مسؤولان بی‌اعتماد می‌شوند.

وی با تأکید بر نقش قابل‌تأمل دستگاه‌های نظارتی در افزایش اعتماد عمومی در کشور افزود: اعتمادسازی بین مردم، صرفاً با فعالیت دولت محقق نمی‌شود بلکه سایر قوا باید پای‌کار باشند زیرا قسمتی از این موضوع با فعالیت دولت و قسمت دیگر، با اقدام دستگاه قضا و محاکمه مسؤولان ناکارآمد محقق خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول