اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دولت با تمام توان در خدمت مردم لرستان است/ انتصاب سفارشی از اصول دولت سیزدهم نیست

وزیر کشور گفت: دولت خود را متعهد می‌داند با تمام توان در خدمت مردم لرستان باشد.

دولت با تمام توان در خدمت مردم لرستان است/ انتصاب سفارشی از اصول دولت سیزدهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمد وحیدی صبح امروز در جلسه تکریم و معارفه استاندار لرستان که با حضور اعضای شورای اداری برگزار شد، با بیان اینکه لرستان مهد انسان‌های پرتلاش، غیور و کسانی است که مقابل دشمنان می‌ایستند، گفت: لرستان سرزمینی با همه خوبی‌ها و پیروان پر قدرت مکتب اهل بیت و نقطه پر افتخاری است از جغرافیای ایران بزرگ با مردمانی از جنس بزرگ منشی که در تاریخ ایران افتخار آفرین شده‌اند.

همه وظیفه داریم در خدمت مردم این استان باشیم

وی به تاثیرگذاری مردم لرستان در تاریخ انقلاب اشاره و تاکید کرد: همه وظیفه داریم در خدمت مردم این استان باشیم.

وزیر کشور ضمن تقدیر و تشکر از سید موسی خادمی استاندار قبلی لرستان، عنوان کرد: امروز معارفه فرزند دیگری از این دیار کهن و بزرگ جناب آقای زیویار این که ایشان فرزند این خاک و فردی فرهیخته و با ظرفیت‌ها و ارتباطات خوب ملی است که آماده یک حرکت پر شتاب با کمک همگان است.

وحیدی  با بیان اینکه لرستان هم ظرفیت فراوان دارد و هم مشکلات زیاد، ادامه داد: کشاورزی می‌تواند در لرستان پیشرو باشد و دامپروری می‌تواند بخشی از نیاز کشور را پاسخگو باشد و البته صنعت آن نیز حرف برای گفتن دارد و گردشگری آن هم با این همه طبیعت زیاد بسیار جای رشد دارد.

وی تاکید کرد: چرا با وجود چنین ظرفیتی باید نگران بیکاری در لرستان باشیم. آب هست، طبیعت هست صنعت هست و افراد پر جنب و جوش و توانمند هم داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه بیکاری آسیب‌های فراوانی به همراه خواهد داشت، افزود: صاحبان فکر باید نسبت به وضعیت موجود فکر کنند. دولت با تمام توان به استان‌هایی مانند لرستان کمک می‌کند، اما در کنار آن باید راه‌های درون زا برای حل این مشکلات پیدا کنیم.

وحیدی، گفت: باید به‌گونه‌ای باشد که استان با این ظرفیت بزرگ هم مشکلات خود را حل کند و هم به استان‌های دیگر کمک کند.

فرسایش ظرفیت‌های محلی به دلیل بروکراسی اداری

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای به دلیل بروکراسی اداری دچار فرسایش شده و به جای آن همه نگاهشان به یک مسیر دولتی است و به جای اینکه مردم خودشان بنشینند و مشکلات را حل کنند این شد که الگوها کنار رفت و الگو این شد که همه نگاه می‌کنند که جریان بروکراسی دولتی چکار می‌کند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید بر اینکه به یک الگوی حکمرانی صحیح برگردیم، افزود: اگر بخواهیم کشور را روزی بدون نفت مدیریت کنیم، باید استان‌ها ظرفیت داخلی را شکوفا کنند.

وحیدی یادآور شد: کاری که رژیم منحوس پهلوی کرد همین بود که یک کشور را وابسته کردند و چهل و دو سال است که امام راحل و مقام معظم رهبری ما را به این می‌خوانند که از این وضعیت خارج شویم و خودمان تولید کننده و خلاق باشیم.

ترویج گفتمان خودباوری برای تولید

وی با بیان اینکه امیدوارم که بتوانیم در دولت سیزدهم بر اساس باور این گفتمان را ایجاد و ترویج کنیم، گفت: اگر به این نقطه برسیم خواهیم دید که ظرفیت استان‌های ما به اندازه برخی کشورها است، می‌توانند مشکلات را حل کنند و حتی به مرکز هم کمک کنند.
بنابراین مسایل ما در حکمرانی بخشی از آن این گفتمان است که باید ترویج شود.

انتصاب سفارشی از اصول دولت سیزدهم نیست

وزیر کشور ادامه داد: نکته دوم در بحث فرهنگی بحث تبعیض است که در دادن مسوولیت‌ها می‌بینیم و باید مسوولیت‌ها به افراد شایسته‌تر داده شود و من امروز به آقای زیویار تاکید می‌کنم که مسوولیت را به افراد شایسته بدهند و هیچ سفارشی را نپذیرند.

وحیدی با تاکید بر اینکه برای مسوولیت‌های داخل استان باید بهترین‌ها را انتخاب کرد، افزود: اینکه برای کسی سفارش خاصی بکنند در اصول این دولت نمی‌خواند.

وی، سند توسعه استان را یک سند محوری خواند و افزود: این سند فی‌مابین دولت و استاندار خواهد بود و این سند پیشرفت بر اساس مزیت‌های نسبی استان و آمایش سرزمینی خود را نشان می‌دهد و اگر در استان جاهایی است که نسبت به دیگر مناطق کم برخوردار است باید به آن توجه بیشتری شود، همان‌گونه که شرح‌ ملی اینگونه است و بر اساس این سند منابع تخصیص داده می‌شود.

در محیط کسب و کار نباید هیچ درنگی ایجاد شود

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در محیط کسب و کار نباید هیچ درنگی ایجاد شود و هر کسی می‌خواهد مجوز بدهد باید سریع و از قبل کار را انجام دهند تا وقتی سرمایه‌گذار آمد در عرض یک ساعت قرارداد را امضا کنید و کار را شروع کند.

وحیدی با بیان اینکه حل طرح‌های باقی مانده جزو اولویت سرمایه‌گذاری است، افزود: واحدهایی که توسط بانک‌ها تملک شده است برنامه ما این است که با هماهنگی بانک‌ها خارج شده و در اختیار کسانی قرار بگیرد که اهل کار هستند، هیچ طرح‌ راکدی نباید باقی بماند و تمام طرح‌های راکد باید تعیین تکلیف شود و این‌هایی که در رکود هستند حتما باید از رکود خارج شوند.

وی اظهار داشت: با آقای اژه‌ای در قوه قضاییه صحبت کردیم که برای خروج طرح‌ها از رکود و احیا طرح‌های راکد همکاری و اقدامات لازم‌ صورت گیرد.

وزیر کشور گفت: من بسیار خوشبین هستم که با این ظرفیت عالی در استان و با حمایت‌های دولت و کارهایی که در استان انجام می‌شود، مسائل لرستان حل شود، مسأله آب استان نیز با کمک وزیر نیرو حتما پیگیری خواهد شد و من هم پیگیری می‌کنم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول