اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

ویدئو| «جعل عمیق» فریب مخاطب با هوش مصنوعی

شاید تا به حال در شبکه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌هایی از افراد مختلف را دیده‌اید که به نظر واقعی می‌رسند اما در اصل جعلی هستند. این فیلم‌ها به کمک هوش مصنوعی به‌سادگی و حتی توسط افراد مبتدی هم می‌توانند ساخته شوند.

ویدئو| «جعل عمیق» فریب مخاطب با هوش مصنوعی

به گزارش گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، برخی افراد تصور می‌کنند جلوه‌های ویژه فقط مختص فیلم‌های سینمایی و اکشن‌های هالیوودی است اما وقتی شما روی عکس‌ها و فیلم‌های گوشی تلفن همراهتان فیلترهای مختلف می‌گذارید در واقع از نوعی جلوه‌های ویژه استفاده می‌کنید. اگر زمانی با ظهور نرم‌افزارهای ویرایش تصویر مانند فتوشاپ، امکان تولید تصاویر غیرواقعی امکان‌پذیر شد اما امروز یک گروه مبتدی می‌توانند به‌سادگی و به کمک هوش مصنوعی با تکنولوژی جعل عمیق، فیلم‌های جعلی از افراد مختلف تولید کنند. در حال حاضر هیچ راهی برای تشخیص این نوع فیلم‌ها وجود ندارد مگر هوشمندی و ذکاوت مخاطب و این یعنی نه‌تنها ممکن است تصاویر جعلی باشند بلکه ممکن است فیلمی که از یک سیاستمدار یا یک فرد مشهور برای شما ارسال شده کاملاً جعلی و غیر واقعی باشد. بنابراین بهتر است در مواجهه با تصاویر و فیلم‌ها تکنولوژی را دست‌کم نگیرید و هیچ‌وقت با دیدن یک فیلم که ممکن است با مواضع و گذشته فرد تناقض داشته باشد، هیجان‌زده نشوید. همیشه امکان جعلی بودن فیلم را در نظر بگیرید و در مورد صحت آن تحقیق کنید.    

در ادامه این موشن‌گرافی را مشاهده کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول