اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

کمپین اهالی میانشهر در «فارس من»؛ میراث فرهنگی به داد سد تاریخی شهر برسد

گروهی از مردم میانشهر با تأسیس یک پویش خواستار رسیدگی فوری برای نجات سد تاریخی این شهر شده‌اند.

کمپین اهالی میانشهر در «فارس من»؛ میراث فرهنگی به داد سد تاریخی شهر برسد

به گزارش خبرگزاری فارس، «حفظ سد تاریخی میانشهر» پویشی است که در فارس من از سوی یکی از شهروندان میانشهری از توابع شهر فسا راه‌اندازی شده است. این شهروند میانشهری مدعی است که سد تاریخی در این شهر قرار دارد که شکل معماری این بنا شبیه به دوره ساسانیان بوده و از دل رودخانه خشک شهر بیرون آمده است.

این شهروند، این ادعای خود را قالب پویشی به ثبت رسانده است که تاکنون توانسته بیش از ۲۰۰ امضای حمایتی در فارس به دست آورد.او در بخشی از این پویش می‌نویسد: «با توجه به پدیدار شدن سازه آبی در رودخانه شهر میانشهر که نشان دهنده هویت و تمدن طولانی مردم این خطه از سرزمین ما می باشد از مسئولین و دلسوزین این امر خواهشمند است تا اقدامات لازم در خصوص حفظ این اثر که درحال تخریب می باشد و کاوش برای یافتن آثار دیگر و سابقه تاریخی این اثر اقدامات لازم را مبذول فرمایند.»

این مدیر پویش، در ادامه ادعاهای خود، با تأکید بر حفظ سازه آبی میانشهر، چند پرسش را مطرح کرد. یکی از آن پرسش‌ها به لزوم کنکاش باستان شناس و میراث فرهنگی درباره زمان و چگونگی شکل‌گیری چنین سازه ای اشاره می‌کند. دیگر اشاره او به موضوع توجه مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری به کاوش و حفظ این سازه تاریخی است که گویا تاکنون توجهی به آن نشده است.

خبرگزاری فارس، ادعای این شهروند میانشهری را تأیید یا رد نمی‌کند، بلکه خواستار بررسی و تحقیق این ادعا از سوی میراث فرهنگی و گردشگری است چرا که اگر چنین ادعایی درست باشد می تواند از حیث صنعت گردشگری به منطقه میانشهر کمک بسزایی کند.

با هم فیلمی که از  سازه آبی میانشهر ضبط شده است را ببینیم؛

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول