اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بررسی طرح یک فوریتی سوت زنی فساد و تخلف در صحن علنی شورا

طرح یک فوریتی سوت زنی فساد و تخلف در صحن علنی شورا توسط اعضا شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

بررسی طرح یک فوریتی سوت زنی فساد و تخلف در صحن علنی شورا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز که پیشنهاد دهنده  طرح یک فوریتی سوت زنی فساد و تخلف بود، اظهار داشت: این طرحی است برای پیشگیری و نه مچ گیری که می‌خواهیم فضا را برای افرادی که متخلف هستند ازبین ببریم.

وی افزود: این موضوع در شهرداری مشهد و تهران و قوه قضاییه اجرا می‌شود که می‌خواهیم ‌با این ‌نحو کمترین فساد را در شهرداری ازبین ببریم.

برگی با بیان اینکه کوچک ترین فساد در نظام اسلامی قابل قبول نیست، گفت: کارمندی که درست کار می‌کند تهدیدی برای او وجود ندارد و این طرح برای متخلفین است.

رئیس شورا اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه نباید افشا کنندگان فساد را به جا‌های دوردست بفرستیم، اضافه کرد: سابقاً اگر کارمندی تخلف را گزارش می داد با مشکل بر‌می‌خورد که این طرح برای حمایت از آنها است.

برگی گفت: حمایت‌ها و مشوق‌هایی برای افشاکنندگان فساد با سند و مدرک و با مستندات در نظر گرفته می شود همچون ارائه پاداش به کارکنان و ارتقا شغلی است.

وی اظهارداشت: عدم انتشار گزارش اسامی افشاکننده و فرد متخلف، بررسی پیگیری ویژه برای رفع مشکل مطرح کننده فساد، پرداخت پاداش نقدی مناسب با نوع و میزان فساد از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در این طرح است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه یک افشاگری می‌تواند کمک میلیاردی به شهرداری تبریز بکند، افزود: اگر پیمانکاری فساد را آشکار می‌کند در همکاری با این پیمانکار تسهیل خواهد شد..

وی با اشاره به برخی مشکلات در گذشته گفت: نباید اینگونه باشد که در کارتخوان سیب زمینی فروش تراکنش میلیاردی باشد.

رسول برگی گفت: اگر این  افشاگری صورت بگیرد، پیمانکار نمی‌تواند با ناظر دست به یکی کند و با تغییر صورت وضعیت کلی برای شهرداری بار مالی ایجاد کند.

وی افزود: اگر یک فوریت این طرح تصویب شود در کمیسیون مربوطه بررسی خواهد شد.

گسترش فضول پروری در شهرداری!

حکیمه غفوری دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت: هیچکس مخالف طرح سوت زنی نیست، بنده معتقدم برخی امور در تعارض وظایف با بازرسی و حراست است که نباید در راستای کم کاری آنها تشکیلات دیگری ایجاد شود.

وی اضافه کرد: این طرح می‌تواند فضول پروری در شهرداری را گسترش دهد و شاید باعث ایجاد تشویش شود.

غفوری اظهارداشت: اگر اینگونه باشد که بگوییم هرکس گزارش دهد پاداش می گیرد این موضوع مشکل ساز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر فرد و پیمانکاری نمی‌تواند به کسی پیشنهاد خلاف قانون بدهد، به دلیل شناختی است که از افراد دارد اضافه کرد: در تغییر مدیریت ها باید از مدیران پاکدست استفاده شود تا از فساد جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: به شخصه با شفافیت و فساد ستیزی موافق هستم اما با این مدل موافق نیستم.

رسول برگی نیز در ادامه گفت: وظیفه اصلی شهرداری نظارت است، سوت زنی فساد در مشهد و قوه قضائیه اجرا شده است و این موضوع باعث کاهش فساد در شهرداری شده است.


روح الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز گفت: تکالیف دیگری از شهرداری خواسته‌ایم اگر امروز شان نظارتی شورا کاهش یافته باید در راستای ارتقای آن عمل ‌کنیم.

وی تاکید کرد: در شورای پنجم اقداماتی برای سامانه های شفافیت انجام شد که ناقص مانده که اگر تکمیل شود می‌تواند به راحتی از فساد جلوگیری شود.

رشیدی با بیان اینکه سوت زنی برای موارد استثنا است نه برای همه امور اضافه کرد: شهرداری گزارشی از رعایت شفافیت در  امور شهری  ارائه کند، شهرداری باید به قانون عمل کند و اطلاعاتی که قانونی است در اختیار شورا و شهرداری قرار گیرد.

روح الله رشیدی تصریح کرد: پس از سال‌ها هنوز نمی توانیم در تعامل با پیمانکاران به درستی عمل کنیم.‌
 

سیدکاظم زعفرانچی دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت: با این طرح تمام کارمندان نیروی حراست می‌شوند.

وی افزود: گاهی حتی نیرو‌های حراستی زورشان نمی‌رسد در مقابل فساد بایستند که اگر اهرم نظارتی در کنار حراست قرار گیرد باعث جبران ضعف ها خواهد شد.
محمد حسن اسوتچی نیز گفت: پیشنهاد می‌دهم این طرح به صورت یک فوریت نباشد و به صورت عادی پیگیری شود تا شهردار نیز مستقر شود.
 
طرح اعضای شورای شهر درخصوص طرح سوت زنی فساد و تخلف در شهرداری کلانشهر تبریز برای بررسی بیشتر به کمیسیون های مربوطه واگذار شد.

انتهای پیام/60021/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول