اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بازداشت شکارچی سابقه‌دار در منطقه حفاظت شده «نشر»

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از بازداشت شکارچی سابقه‌دار در منطقه حفاظت شده «نشر» خبر داد.

بازداشت شکارچی سابقه‌دار در منطقه حفاظت شده «نشر»

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجید شعبانلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از دریافت گزارش شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده «شراء» بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و به علت نزدیک شدن به غروب آفتاب برای دستگیری متهم کمین گذاشته شد.

وی اضافه کرد: با جستجوی میدانی تیم‌های یگان حفاظت مشخص شد که یکی از شکارچیان سابقه‌دار با ورود به منطقه حفاظت شده اقدام به شکار غیرمجاز یک راس قوچ وحشی و انتقال آن به منزل مسکونی کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان افزود: پس از شناسایی منزل شکارچی متخلف با هماهنگی قضایی این منزل مورد بازرسی قرار گرفت که ابتدا کفش و لباس‌های آغشته به خون تازه و تشت حاوی خون کشف شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی دقیق‌تر محوطه و حیات این منزل مسکونی و ردگیری لکه‌های خون موجود مشخص شد که شکارچی متخلف اقدام به قرار دادن لاشه این حیوان داخل گونی و پنهان کردن آن بالای درخت کرده است.

شعبانلو گفت: این فرد برای چهارمین بار است که به علت شکار غیرمجاز دستگیر شده است که در نوبت نخست به علت شکار دو راس قوچ و نگهداری مهمات غیرمجاز در سال ۹۳ به تحمل ۲.۵ سال حبس محکوم شد.

وی اضافه کرد: سال ۹۷ به علت شکار یک راس قوچ به پرداخت ۹۹ میلیون ریال جریمه نقدی بدل از حبس و سال ۹۸ هم به علت شکار یک راس قوچ به پرداخت ۱۸ میلیون ریال محکوم شد.

استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول