اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

800 ناظر سازمان ملل بر انتخابات عراق نظارت دارند

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل می‌گوید که 800 ناظر سازمان ملل بر انتخابات عراق نظارت دارند.

800 ناظر سازمان ملل بر انتخابات عراق نظارت دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنین پلاسخارت نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق تاکید کرد که ۸۰۰ ناظر سازمان ملل بر انتخابات این کشور نظارت خواهند داشت.

به گزارش موازین نیوز، پلاسخارت در نشست خبری در شهر بصره عراق انتخابات را برای عراق مهم توصیف کرد و گفت: لازم است که این انتخابات شفاف برگزار شود.

او با اشاره به اینکه ماموریت هیات سازمان ملل در خصوص انتخابات عراق با هیات‌های قبلی متفاوت است، گفت: هیاتی که سال ۲۰۱۸ در فرایند انتخابات مشارکت داشت، فقط به مسائل امنیتی پرداخته بود، اما هم اکنون این هیات کمک فنی بزرگی به برگزاری انتخابات خواهد کرد .

فرستاده دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: در نتیجه کمک‌های فنی نمایندگی سازمان ملل متحد به کمیسیون انتخابات و نهادهای مربوطه ، انتخابات بسیار متفاوت خواهد بود.

او با اشاره به حضور تعداد زیادی از ناظران بین المللی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب و همچنین ناظرانی از نهادهای داخلی برای نظارت بر انتخابات عراق گفت: تعداد ناظران سازمان ملل به ۸۰۰ نفر می‌رسد.

پلاسخارت برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق را به منظور گرامیداشت یاد کسانی دانست که با حضور در تظاهرات‌های اکتبر ۲۰۱۹ خواستار برگزاری انتخابات و ایجاد اصلاحات در کشورشان بودند.
او تاکید کرد: برگزاری انتخابات شفاف نخستین گام در مسیری است که به عراقی توانمند برای خدمت به شهروندانش منجر می‌شود.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است هجدهم مهر ماه جاری برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول