اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم توجه به به‌روزرسانی تجهیزات سازمان آتش‌نشانی جهرم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم گفت: با توجه به اهمیت فعالیت سازمان آتش نشانی در رفع تهدیدات و مخاطرات اجتماعی باید امکانات آن متناسب با نیاز جامعه و خواست مردم توسعه یابد و به‌روز شود.

لزوم توجه به به‌روزرسانی تجهیزات سازمان آتش‌نشانی جهرم

محسن عشایری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در جهرم اظهار داشت: آتش نشانان مانند بسیجیان بی ادعایی هستند که به قلب خطر می روند و برای حفظ سلامتی مردم هرگز به فکر جان خود نیستند.

وی افزود: خوشبختانه آتش نشانان جهرم از تمام آزمون‌ها و بحران های پیش آمده سربلند بیرون آمده اما باید قبول کنیم از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری دچار کمبود و مشکلاتی هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم با بیان اینکه کمبودهای سخت افزاری باید مورد توجه قرار بگیرد و حتما تجهیزات و ماشین آلات اضافه و بروزرسانی شود، گفت: با توجه به اهمیت فعالیت سازمان آتش نشانی در رفع تهدیدات و مخاطرات اجتماعی باید امکانات آن متناسب با نیاز جامعه و خواست مردم توسعه یابد.

وی بیان کرد: سه ایستگاه فعال در نقاط مختلف شهر فعال است و قریب به ۴۰ نفر نیروی عملیاتی داریم که به شدت از لحاظ نیروی انسانی احساس کمبود می کنیم.

عشایری با اشاره به اینکه عمر مفید استفاده از خودروهای آتش نشانی پنج سال است، ادامه داد: اما جدیدترین خودروهای ما مربوط به سال ۸۴ است و این مورد معضل بسیار بزرگی برای سازمان است چرا که قدرت مانور سازمان کاهش پیدا می کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم اعلام کرد: حقیقتا نیاز است که هر چه سریعتر این خودروها از رده خارج و خودروهای جدید و به روز جایگزین شود.

وی گفت: در سال گذشته ۱۴۶۹ مورد عملیات توسط آتش نشانان جهرم انجام شده است و  در شش ماهه امسال ۶۶۹ مورد عملیات شامل؛ اطفای حریق و امداد و نجات داشتیم.

عشایری اعلام کرد: در مقایسه ۶ ماهه اول سال گذشته با سال جاری، ۴۵ کاهش عملیات داشتیم که این اتفاق به دلیل افزایش آموزش پیشگیری در جامعه و رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری جهرم در پایان با بیان اینکه امکانات و تجهیزات سازمان آتش نشانی به شدت در عملکرد و نتیجه نهایی عملیات ها اثرگذار است، یادآور شد: اما تاکنون با توان ویژه و توامندی پرسنل و آتش نشانان جهرمی این کمبودها به چشم نخورده است اما نیاز است به آن نگاه و توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول