اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حمیدرضا الهیاری با حکم استاندار به عنوان شهردار شهر جدید پرند منصوب شد

حمیدرضا الهیاری شهردار پرند گفت: بدون تعارف، مجدانه و به صورت عملی با فساد که امروز به عنوان یک خط قرمز و اصل در نظام مقدس می‌باشد با کار علمی و اصلاح فرایندهای فسادزا مبارزه خواهم کرد.

حمیدرضا الهیاری با حکم استاندار به عنوان شهردار شهر جدید پرند منصوب شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پرند، بعد از ظهر امروز مراسم معارفه شهر جدید پرند با حضور علیرضا طاهری نسب مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران، حجت‌السلام اسماعیل کاظمی امام جمعه، نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان رباط‌کریم، سرهنگ ارشدی فرمانده سپاه ناحیه حیدرکرار شهر پرند و محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران پرند، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مدیران و مسؤولان شهرستانی در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد پرند برگزار گردید.

در این مراسم ابتدا حسین کسمرادی چگینی ضمن خیرمقدم به میهمانان جلسه با اشاره به جایگاه و موقعیت شهر پرند اظهار کرد: شهر پرند شهر فرصت‌های طلایی است که ساخته دست مهندسان ایرانی است و جایگاه آن در کنار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و راه‌های مهم مواصلاتی ریلی و جاده‌ای و همچنین همجواری با منطقه ویژه اقتصادی سرزمین ایرانیان و شهر فرودگاهی این منطقه را به منطقه‌ای خاص تبدیل کرده‌ است.

وی ادامه داد: برای اداره این شهر، شورای اسلامی شهر اولویت‌هایی را در نظر دارد از جمله، ساماندهی حمل و نقل عمومی، تقویت ریل‌باس ، پیگیری مجدانه مترو، نوسازی حمل و نقل عمومی و ساخت پایانه‌های درون‌شهری و برون‌شهری و انتقال پساب شهری می‌باشد.

رییس شورای اسلامی شهر پرند در ادامه گفت: ساخت دریاچه مصنوعی شهر به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ شهر پرند که هم ظرفیت گردشگری و مطبوع شدن هوای پرند و همچنین به عنوان بستری بزرگ برای جذب سرمایه‌گذار مورد توجه مدیریت شهری خواهد بود.

لزوم مدیریت یکپارچه شهر پرند

کسمرادی در ادامه به لزوم مدیریت یکپارچه شهر اشاره کرد و اظهار داشت: تحویل شهر پرند از شرکت عمران باید در دستور کار جدی مدیریت شهری و شهرستانی قرار بگیرد.

در ادامه برنامه نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان رباط‌کریم در سخنانی با اشاره به نحوه انتخاب شهردار در پرند گفت: برای اولین بار به گمانم در کشور، شورای شهر پرند در یک فرایند آگاهانه رزومه ۴۵ نفر را که متقاضی سکانداری شهرداری بودند در حضور معتمدین، اصحاب رسانه و مردم مورد بررسی قرار دادند و به انتخاب نهایی رسیدند.

وی در ادامه گفت: امیدوارم شهردار منتخب در طول دوران مسؤولیت خود پاسخگو هم باشد، به مطالبات و خواسته‌های به حق در حد توان و اعتبارات توجه داشته باشند.

فرماندار شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: ما معتقدیم که باید بین شرکت عمران و شهرداری دغدغه‌ها و مطالبات مردم انجام شود و  شهرداری، شهر را تحویل بگیرد ولی از ظرفیت شرکت عمران هم برای دریافت کمک مالی استفاده کنید و مشکلات مردم را یاری کرد.

وی در ادامه به شهردار توصیه کرد: باید انقلابی و حسینی کار کنید، چفیه را به گردن بیاندازید و شبانه‌روزی برای این مردم کار کنید، با هیچ کسی مجادله نکنید، همه با هم کار کنید در این مسیر ما هم در کنار و همراه شما خواهیم بود.

در ادامه مراسم علیرضا طاهری نسب مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران در سخنانی انتظارات خود را از مدیریت شهری در چند بند اعلام کرد و اظهار داشت: هر چه ارتباط مدیران شهری با شهروندان تنگاتنگ‌تر شود، مسائل مدیریت شهری را راحت‌تر و روان‌تر می‌توان حل کرد.

وی ادامه داد: باید تلاش تمام مدیران به این سمت و سو باشد که شهروندان به عنوان ذخیره‌ای ارزشمند نقش مهمی در اداره شهر داشته باشند. شناسایی درآمدهای پایدار، ایجاد شهر هوشمند، جلوگیری از فساد و شناخت گلوگاه‌های فساد، مدیریت کارفرمایی، ریسک‌پذیری، تسریع در مشکلات مردم و حمایت از بخش خصوصی، اصلاح سیمای شهری در کنار ایجاد شهری سبز و ... مورد توجه مجموعه استانداری است.

طاهری نسب در پایان در خصوص مطالبات امام جمعه از مجموعه استانداری و دولت اعلام کرد که حتماً مطالب را به جد دنبال خواهیم کرد و همه آن‌ها را به مسؤولان بالادستی اعلام می‌کنم و شهردار هم پیگیری کنند تا ان‌شاء الله مشکلات مرتفع گردد.

در پایان مراسم حمیدرضا الهیاری شهردار منتخب شهر پرند در سخنانی اظهار کرد: از حسن اعتماد مردم و شورای اسلامی شهر کمال تشکر را دارم که مسؤولیت خدمتگزاری و نوکری برای این مردم نصیب من شد و خدا را بابت این نعمت الهی شاکرم.

وی در ادامه به برنامه‌ خود اشاره کرد و گفت: برنامه من با عنایت به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص حکمرانی خوب شهری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

حمیدرضا الهیاری در ادامه بیان کرد: اولاً اعتقاد به کار شبانه‌روزی و جهادی و خدمت بی‌منت به مردم، تاکید به اصل ما می‌توانیم، سرلوحه کار ما خواهد بود.

وی دومین برنامه خود را مبارزه قاطع، بدون اغماض، بدون تعارف، مجدانه و به صورت و عملی با فساد که امروز به عنوان یک خط قرمز و اصل در نظام مقدس می‌باشد، اعلام کرد.

شهردار پرند سومین اولویت خود را اقدامات فوری جهت هوشمند سازی تحقق شعار پرند، شهر هاب تکنولوزی تهران با راه‌اندازی اپلیکیشن پرند من که بسیار فراگیر است و با همه ابعاد زندگی شهروندان در تماس خواهد بود از تهیه بلیط اتوبوس، پیاده‌روی‌ها، همایش‌ها، ورزش‌ها تا صدور پروانه و پایان کار ساختمان اعلام کرد.

وی هدف خود را از ایجاد شهرداری هوشمند، رسیدن به شهرداری شفاف و شیشه‌ای عنوان کرد و گفت: در این برنامه تمامی فرایندها، هزینه‌ها، درآمدها برای مردم مشخص خواهد بود و این اعتقاد و باور را دارم که شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی، سهامداران اصلی‌اش مردم هستند و ما افتخار نوکری مردم را خواهیم داشت.

الهیاری در بخش دیگری از سخنان در راستای حکمرانی خوب شهری و با تاکیدات مقام معظم رهبری در اصل بودن مردم در تصمیمات، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های بنده که به شورای اسلامی اعلام شده مشارکت دادن مردم در تصمیمات است که اگر مردم در تصمیمات همراه باشند برنامه‌ها محقق خواهد شد و اگر همراه نباشد و مردم به باور نرسند به اهداف دست نخواهیم یافت.

وی خطاب به مدیران و اصحاب رسانه اعلام کرد: ما باید در ۶ ماهه اول برادری خودمان را ثابت کنیم و در برنامه کوتاه مدت در بحث منظر شهری و نگهداشت شهری مردم احساس کنند خدمات را و بعد مردم عزیز حتما همراه خواهند بود. در همین راستا اتاق فکری را از نخبگان ، صاحب‌نظران و فرزانگان راه‌اندازی خواهیم کرد و دنبال ایده‌پردازی و طرح‌های نوین خواهیم بود.

شهردار پرند ادامه داد: من از همین‌جا دست یاری به سوی صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف خصوصاً حوزه مدیریت شهری دراز می‌کنم.

وی در پایان خطاب به اصحاب رسانه گفت: بنده را  نقد کنید، مدیریت شهری را نقد کنید، اما نقدی منصفانه و تا یک‌سال آینده تعریفی از ما نکنید و بگذارید در عمل پس از اینکه مردم از ما راضی بودند آنگاه شما هم مُهر تایید بزنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول