اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ظرفیت تخت‌های ویژه بیمارستانی سمنان ۲.۵ برابر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: ظرفیت تخت‌های ویژه بیمارستانی زیرپوشش این دانشگاه به دو و نیم برابر قبل از همه‌گیری کرونا رسید.

ظرفیت تخت‌های ویژه بیمارستانی سمنان ۲.۵ برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی عصر امروز در نشست تخصصی استاندار سمنان با فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان با موضوع مدیریت بیماری کووید ۱۹ که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: اگر موفقیت‌هایی تاکنون به‌دست‌آمده، حاصل تلاش استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، فرمانداران و کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت است.

وی افزود: استان سمنان به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، با خطر پیک‌های ابتلا به کرونا مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان عنوان کرد: کار ما در زمینه مقابله با کرونا در بهمن‌ماه سال ۹۸ و قبل از آغاز همه‌گیری و به‌صورت پیش‌فرض آغاز شد و به مقابله با این بیماری رفتیم.

دانایی ادامه داد: خرید تجهیزات مختلف ازجمله اکسیژن‌ساز و همچنین امکانات لازم ازجمله دارو، از بهمن‌ماه سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به‌تناسب افزایش بیمار، تخت‌های بیمارستانی و همچنین تخت‌های ویژه افزایش یافت، تصریح کرد: امروز ظرفیت تخت‌های ویژه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان به دو و نیم برابر قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه تمامی این موارد باعث شد تا در مقابله با بیماری کرونا با بحران مواجه نشویم، خاطرنشان کرد: بیماریابی دقیق و فعال در قالب طرح شهید سلیمانی و با همکاری سپاه پاسداران در استان به‌خوبی انجام شد.

دانایی بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۹ هزار و ۷۲۵ نفر با تست مثبت کرونا در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بستری شدند.

وی تأکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بالغ‌بر ۳۳ هزار نفر به‌صورت سرپایی با تست مثبت کرونا در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان شناسایی شدند.

کاهش بستری‌شدگان کرونایی در شاهرود به ۶۰ نفر 

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اظهار کرد: انتصاب استاندار جدید سمنان را تبریک می‌گویم و از خدمات و تلاش آشناگر، استاندار سابق سمنان کمال تشکر و سپاس را دارم.

وی اضافه کرد: انسجام سیاسی و وحدت رویه حاکم بر استان سمنان کمک کرد تا بتوانیم در حد امکان، در زمینه مدیریت کرونا موفق عمل کنیم.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: تراکم و ازدحام جمعیت یکی از عوامل تعیین‌کننده میزان ابتلا به کرونا در جامعه است.‌

چمن ادامه داد: ساختار سنی جامعه و بیماری‌های زمینه‌ای از دیگر شاخصه‌های ابتلای افراد هر جامعه به کرونا محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در زمینه وخامت حال و بستری بیماران، شاخص‌های سالمندی و بیماری‌ها بسیار مؤثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: در پیک همه‌گیری کرونا، میزان بستری بیماران مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا مرز ۳۰۰ نفر پیش رفت و این عدد هم‌اینک به ۶۰ نفر کاهش یافته است.‌

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول