اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ساعدی: قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی به دنبال رفتار نامناسب سیاسی واقتصادی این کشور صورت گرفت

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: ما در یکی دو سال اخیر شاهد رفتار نامناسب سیاسی اقتصادی کره جنوبی به دنبال تحریکات آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه در قبال کشورمان بودیم و قطع واردات لوازم خانگی از این کشور به دنبال رفتار نامناسب صورت گرفت.

ساعدی: قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی به دنبال رفتار نامناسب سیاسی واقتصادی این کشور صورت گرفت

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی گفت: کره جنوبی در یکی دو سال اخیر به دنبال تحریکات آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه، روابط اقتصادی چندساله خود با ایران را دچار خدشه کرد. 

وی افزود: نشست‌های مختلفی با مقامات کره‌ای برای حل مشکلات برگزار شد اما آنها با وجود قول‌ها و وعده‌ها و تعهداتشان در عرصه اجرا اقدام  خاصی را صورت ندادند.

وی اظهار داشت: شأن کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاتر از آن است که کشوری مثل کره جنوبی بخواهد او را بازی دهد و ما اجازه نمی‌دهیم چنین کشوری بخواهد رفتار تحکم‌آمیز اقتصادی با ما داشته باشد. 

ساعدی خاطرنشان کرد: کره جنوبی موظف است تا دارایی‌های بلوکه شده ایران را نیز براساس ضوابط مالی در حوزه بین المللی آزاد کند و دراختیار ایران قرار دهد. 

وی افزود: علاوه بر این، قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی اقدامی در جهت حمایت از تولیدات داخلی نیز هست و تولیدکنندگان ما در ماه‌های اخیر و به دنبال خروج شرکت‌های کره‌ای از بازار ایران نشان دادند که می‌توانند نیاز داخل را تأمین کنند و در این زمینه می‌شود به آنها اعتماد کرد. 

وی در پایان گفت: قطع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی جلوی بیکار شدن چندهزار کارگر ایرانی را می‌گیرد و اقدامی مناسب در جهت رونق تولید ملی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول