اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

خدایی: عموزاد از بی‌تجربگی باخت/ایراد یزدانی زیرگیری است

پیشکسوت کشتی آزاد گفت: یزدانی هنوز سرحال است اما از زیرگیری مشکل دارد.

خدایی: عموزاد از بی‌تجربگی باخت/ایراد یزدانی زیرگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس، مجید خدایی درباره نتایج آزادکاران کشورمان در ۴ وزن برگزار شده مسابقات جهانی نروژ، عنوان کرد: عموزاد اولین بار بود در رده سنی بزرگسالان در چنین رویدادی رقابت می‌کرد. او بی تجربه بود و از روی کنده‌کشی مقابل نماینده ژاپن باخت. ما تیم جوانی داریم و این اتفاقات قابل پیش بینی است.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان گفت: امامی ۲ کشتی خوبی گرفت به خصوص مقابل نماینده قزاقستان که قبلا در سال ۲۰۱۹ باخته بود. ما امیدوار بودیم اما او در کشتی سوم مقابل گرجستان از نظر بدنی کم آورد و حریف چندین بار به راحتی به پایش رسید. زیر دادن زیاد باعث باخت شد. امامی به تازگی از ۷۰ کیلو به وزن بالاتر آمده، چون دست و پای بلند دارد می‌تواند به وزن بالاتر بیاید اما در این وزن باید روی قدرت بدنی خودش کار کند.

دارنده برنز جهان در سال ۲۰۰۲ درباره اینکه دیدیم حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم امتیاز داده و به نظر می‌رسد حریفان او را خوب آنالیز کرده‌اند، تصریح کرد: یزدانی هنوز سرحال است اما شکست در المپیک تاثیر خود را گذاشته است. او کشتی اول که امتیاز داد باید توجه کنیم که اولین مبارزه بود و دوست داشت کشتی بیشتر ادامه داشته باشد تا برای کشتی‌های بعد آماده شود. یکی از ایرادات یزدانی زیرگیری است و کشتی دنیا به این موضوع توجه کرده که چه زمانی زیرگیری کند.

خدایی افزود: یزدانی آنقدر باتعصب و بااخلاق است که انتظار دارد تیلور را شکست دهد. او به هیچ عنوان شکست را نمی‌پذیرد اما ما خلاء مربی روانشناس را احساس می‌کنیم تا این فشارها را کم کند. کم کردن بار روانی تکنیک‌هایی دارد که مربیان روانشناس آن را می‌دانند ضمن اینکه رقبا هم بیکار ننشسته‌اند. امیدوارم تاکتیکی که برای مبارزه یزدانی و تیلور اندیشیده شده مناسب باشد.

این مربی در ارتباط با برنامه دایره طلایی همچنین درباره کشتی‌های زارع خاطرنشان کرد: زارع بعد از مدال المپیک اعتماد به نفس خوبی پیدا کرده و پایش را محکم روی تشک می‌گذارد. او جزو مدعیان این وزن شده و امیدوارم در دیدار با طاها آکگول کشتی خوبی بگیرد. آکگول قبلا مقابل پرویز هادی باخته و زارع می‌تواند این مبارزه را ببرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول