اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«برنده‌شدن در مسابقه رادیویی» ترفند کلاهبرداری از ۸۰ نفر/سارق در زندان دستگیر شد!

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقی خبر داد که با ترفند برنده شدن در مسابقات رادیویی از شهروندان سرقت می کرد.

«برنده‌شدن در مسابقه رادیویی» ترفند کلاهبرداری از ۸۰ نفر/سارق در زندان دستگیر شد!

سرهنگ علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با ترفند برنده شده در برنامه‌های رادیویی از 80 مالباخته کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ عزیزخانی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: اوایل خرداد امسال مرد جوانی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه و از کلاهبرداری پیامکی شکایت کرد. 

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان می داد که مرد ناشناسی با تلفن همراه شاکی تماس گرفته و به بهانه برنده شدن در مسابقه رادیویی، از او خواسته برای دریافت جایزه اش به مقابل دستگاه عابر بانک برود اما با چرب زبانی و گیج کردن شاکی، از حساب شاکی پول برداشت کرده است.

سرهنگ کارآگاه عزیزخانی افزود: با شکایت مرد جوان، تحقیقات برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز شد و در ادامه تحقیقات کاراگاهان با شکایت های مشابه مواجه شدند که در تمامی شکایت ها، مالباختگان پیامک برنده شدن در مسابقه رادیوی یا سفر عتبات عالیات دریافت کرده و به درخواست فرد کلاهبردار به مقابل دستگاه عابر بانک رفته و به جای دریافت جایزه، تمامی موجودی حسابشان را به حساب فرد کلاهبردار واریز کرده بودند.

وی افزود: در ادامه تحقیقات، کاراگاهان پایگاه هشتم پلیس اگاهی موفق به شناسایی عامل این کلاهبرداری به نام محمود شدند که متهم ۱۵ سال قبل دست به جنایت زده و در یکی از زندان‌های شهر تحمل حبس می کرد.

سرهنگ عزیزخانی تصریح کرد: متهم با تلفن همراهی با مالباختگان تماس گرفته و با ترفند و چرب زبانی حساب هایشان را خالی می کرد که با شناسایی عامل کلاهبرداری، متهم جوان پس از هماهنگی های قضایی با بازپرس پرونده از زندان به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

 محمود در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با تلفن همراه با شکات_ که هیچ شناختی از آنها نداشتم _ تماس گرفته و با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیویی و یا سفر زیارتی آنها را به مقابل عابر بانک می کشاندم؛ شکات هم که وسوسه شده بودند به امید برنده شدن جایزه هر آنچه می‌گفتم را انجام می دادند و به جای دریافت جایزه، تمامی پول هایشان را به من می دادند.

متهم اعتراف کرد که تاکنون به این شیوه و شگرد از حدود ۸۰ نفر کلاهبرداری کرده که مقدار کلاهبرداری ها از یک میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان بوده است.

سرهنگ کارآگاه عزیزخانی گفت: با اعتراف کلاهبردار، تحقیقات برای شناساسی سایر مالباختگان احتمالی از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم‌پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول