اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برخورد صحیح قانونی با متخلفان صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر مردم به فرهنگ و معرفت کافی برسند هیچ گاه دنبال خلاف نمی روند، گفت: جایی که روشن است خلافی صورت می‌گیرد نیازمند یک برخورد صحیح قانونی است.

برخورد صحیح قانونی با متخلفان صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۱۰ مهر) در نشست شورای راهبردی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر اوجب واجبات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه به دست آوردن هر شی ارزشمندی نیازمند زحمت و هزینه بسیاری است، گفت: اگر بنا باشد که انسان، انسان باشد و سیر و حرکت به سوی کمال مطلق داشته باشد باید اصول و قواعد و مقصدی از ناحیه عقل و وحی و فطرت برای او تایید شود.

وی با اشاره به اینکه برای انقلاب اسلامی هزینه های بسیاری داده شده است، ادامه داد: اما انقلاب اسلامی از همه این هزینه ها بسیار ارزشمند تر است چرا که هدفش بازسازی راه بشر است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در صحنه طی ۴۰ سال گذشته حفظ نشده است، افزود: شرط اول این اوجب واجبات داشتن معرفت است و باید با عقل، فطرت، منطق، وحی و معجزات و کرامات تطبیق داشته باشد و در غیر این صورت مبهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: هر صحنه ی خطرناکی که در نظام پیش آمده است معجزه وار با کمک دست خداوند متعال رفع شده است و ما را تنها نگذاشته اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دشمنان اندیشه ما را از مقام معرفت دین به مسائل روزمره کشیده اند، ادامه داد: این موضوع بسیار خطرناک است و خداوند متعال به لطف خود ما را مواخذه نکرده است.

آیت الله عبادی عنوان داشت: نیروی انسانی که می خواهد در نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر سازمان و قوه ای فعالیت کند باید از این معرفت تکمیل باشد در غیر این صورت به دنبال چه می خواهد برود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افکار ما در خصوص پُست و پول و مقام هیچ ربطی به انقلاب و اسلام و عقل و وجدان ندارد، افزود: هر کسی بر اساس حزب و سلیقه و دوست بازی عمل می کند و این بسیار مشکل است.

وی با بیان اینکه اولین شرط معروف این است که امانت ها به اهلش سپرده شود، ادامه داد: اگر در اجرای شرط اول به دنبال میل و سلیقه شخصی و حزبی و قومی باشیم قطعا در این آزمایش رفوزه خواهیم شد.

آیت الله عبادی در ادامه بیان کرد: بخشی از اجرای اوجب واجبات مربوط به معرفت است و راه و مقصد و ارزش های انسانی باید برای انسان ها روشن شود و اگر چنین کاری صورت بگیرد نوبت به دسته ی دیگر می رسد که درست عمل و در اجرای عدل کار کند و در این صورت بازدارندگی آسان می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر مردم به فرهنگ و معرفت کافی برسند هیچ گاه دنبال خلاف نمی روند، افزود: متاسفانه اکنون همه چیز رها شده است و تذکرات به موقع انجام نمی شود و برخی افراد نمی فهمند که قانون یک اصل محترم است.

وی ادامه داد: شهدای عزیز برای حفظ قانون ایستادگی و جان خود را فدا کردند و متاسفانه روی اسلام شناسی، انسان شناسی، معادشناسی و  اخلاق شناسی و غیره کار نشده است و به دنبال کارهای شخصی خود هستیم.

آیت الله عبادی با اشاره به اصطلاح «موسی به دین خود و عیسی به دین خود» گفت: در افکار عمومی متاسفانه این موضوع وجود دارد که شما به کار دیگران چه کار دارید در حالی که همه ما نسبت به یکدیگر مسئول هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قانون جمهوری اسلامی پیشرفته ترین قانون جهان است، افزود: متاسفانه نتایج آن را در جامعه مشاهده نمی کنیم به این دلیل که برخی از مسئولان به قانون انقلاب اسلامی عمل نمی کنند.

وی در ادامه بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی در چشم شرق و غرب فرو رفت اما هدف آن یعنی برپایی دولت اسلامی برای پیاده کردن این قانون اجرا نشد و وقتی مردم اصلاح می شوند که دولت درست عمل کند.

آیت الله عبادی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی گفت: اکنون شرایط خوبی به وجود آمده است و همه باید همکاری و تبیین کنند تا دیگر اتفاقات گذشته رخ ندهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان عنوان داشت: طبق یک کارشناسی صحیح به امر به معروف و نهی از منکر بپردازید.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول