اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

زارع: ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای اقدامی در جهت حمایت از تولید ملی است

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای اقدامی در جهت حمایت از تولید ملی است و از بیکار شدن هزاران کارگر ایرانی جلوگیری می‌کند.

زارع: ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای اقدامی در جهت حمایت از تولید ملی است

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامه رئیس دفتر رئیس‌جمهور به وزرای اقتصاد و صنعت مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای گفت: ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای اقدامی در جهت حمایت از تولید ملی است و از بیکار شدن هزاران کارگر ایرانی جلوگیری می‌کند. 

وی افزود: ما در بحث تولید لوازم خانگی مزیت نسبی داریم و تجربه نشان داده که هرگاه به توان داخلی در این حوزه تکیه کرده‌ایم توانسته‌ایم نیاز بازار را تأمین کنیم. 

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس اظهار داشت:‌ از سوی دیگر ما شاهد بودیم کشور کره جنوبی در تحریم‌های سالهای اخیر همراهی تام و تمام با آمریکا داشت و از سیاست‌های آمریکا در بحث تحریم ایران پیروی می‌کرد و با این کار نشان داد که قابل اعتماد نیست. 

زارع خاطرنشان کرد: شرکت‌های کره‌ای یک روز به بازار ایران وارد می‌شدند و یکبار با اشاره آمریکا بازار ایران را ترک می‌گفتند و این تجربه نشان داد که  این شرکت‌ها به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند.

وی افزود:‌ از سوی دیگر در بحث دارایی‌های ایران در این کشور، کشور کره اقدام به بلوکه کردن دارایی‌های ایران در این کشور کرده و بهانه و توجیهش هم تحریم‌های آمریکاست. 

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس در پایان گفت: مجموعه اینها ثابت می‌کند که کشور کره و شرکت‌های کره‌ای قابل اعتماد نیستند و ما نیز علاوه بر این باید برای حمایت از تولید داخل، واردات کالاهای کره‌ای به کشور را ممنوع کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول