اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مذاکره را نفی نمی‌کنیم اما برجام نباید هدف ما باشد/ لزوم بهره گیری از از ظرفیت شانگهای

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برجام نباید هدف ما باشد، اما مذاکره را نفی نمی‌کنیم.

مذاکره را نفی نمی‌کنیم اما برجام نباید هدف ما باشد/ لزوم بهره گیری از از ظرفیت شانگهای

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حلقه اقتصاد تحریم مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)، در ادامه سلسله جلسات خبرگانی « راهبردهای احتمالی ایالات متحده در قبال تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران» با ابوالفضل ظهره‌وند، معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی به گفت و گو نشست.

ظهره‌وند در این نشست تصریح کرد: برجام نباید هدف ما باشد. اما مذاکره را نفی نمی‌کنیم.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: در شرایط فعلی بستن باب مذاکره به صلاح ایران نیست. اما دنبال کردن راهبرد مذاکره برای مذاکره امری خطاست.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در بحث مذاکرات پیگیری کنیم، شفافیت است. محرمانه بودن پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات وین امری خطاست. هر چقدر مذاکرات شفاف تر باشد، همراهی سایر کشورها را جلب خواهیم کرد.

ظهره‌وند گفت: آمریکایی‌ها برای بازگشت به برجام تمایلی ندارند، ولی اگر به برجام بازگردند، می توانند اجماع سازی کنند. به همین جهت اگر قرار است مذاکره کنیم باید حق اجماع را از آمریکایی‌ها بگیریم.

وی در ارتباط با اهداف مذاکرات افزود: باید با هدف لغو تمامی تحریم‌‌ها مذاکره کرده و از طرفی دیگر با بهره گیری از فرصت پیوستن به سازمان همکاری‌های شانگهای و پیگیری اصلاحات اقتصادی از این وضعیت خارج شویم.

وی درباره اهمیت مذاکرات افزود: یکی از مزایای مذاکره برای ما، فرصت پیام رسانی است. باید از فرصت برگزاری نشست‌ها استفاده رسانه‌ای کنیم. در شرایط فعلی شکاف میان گروه‌های آنگلوساکسون و کشورهای اروپایی در حال زیاد شدن است اگر قدرتمند بازی کنیم، خود به خود از تفکر تحریم خارج می‌شویم.

سفیر سابق ایران در افغانستان در ارتباط با پیوستن به سازمان همکاری‌های شانگهای گفت: یکی از مواردی که برای ما ایجاد مشکل می‌کرد، تنهایی استراتژیک بود. اما با عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای این امر برطرف شد. بهره گیری از ظرفیت سازمان همکاری‌های شانگهای به ما کمک خواهد کرد تا از ژئوپلیتیک خودمان صیانت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول