اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت گاز در اروپا معادل نفت 190 دلاری شد

قیمت گاز در اتحادیه اروپا به قدری افزایش یافته که معادل رسیدن قیمت نفت به 190 دلار در هر بشکه است.

قیمت گاز در اروپا معادل نفت 190 دلاری شد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، آمارهای ارائه شده از سوی بازارهای انرژی اروپا حاکی از آن است که قیمت گاز در سطح این اتحادیه در معاملات دیروز به مرز 1200 دلار در هر هزار مترمکعب رسیده است که معادل 115 دلار به ازای هر مگاوات ساعت است. گاز 1200 دلاری معادل قیمت 190 دلار برای هر بشکه نفت است که حتی از بیشینه قیمت نفت در خلال بحران سال 2008 میلادی بالاتر است.

در واقع هم اکنون قیمت گاز در اتحادیه اروپا در بالاترین سطح خود در تاریخ قاره سبز قرار گرفته و کارشناسان بلومبرگ می‌گویند قیمت گاز معادل نفت با دو برابر قیمت کنونی است. حداکثر قیمت نفتی که در بازار جهانی در طول معاملات طلای سیاه شاهد بوده‌ایم، 147.5 دلار و در سال 2008 بوده است.

بنا به اعلام موسسه اس اند پی گلوبال البته اروپا تنها منطقه‌ای نیست که شاهد رکورد خوردن پی در پی قیمت گاز است؛‌ چراکه در شمال آسیا به خصوص ژاپن و کره شاهد آن بودیم که قیمت LNG به 34.47 دلار به ازای هر یک میلیون واحد گرمایی انگلیسی رسیده است که از سال 2009 تاکنون بالاترین میزان محسوب می‌شود.

به طور کلی و بنا به اعلام موسسه اس اند پی گلوبال تنها طی سه ماهه گذشته قیمت گاز در اروپا بیش از سه برابر شده و 340 درصد رشد کرده است. این مسئله باعث خواهد شد تا اروپا زمستان را با یک قیمت گاز بالا آغاز کند و از سوی دیگر با کمبود عرضه گاز هم مواجه شود. 

موسسه اس اند پی گلوبال پیش بینی کرده که طی چند ماه آینده اروپا به جای گاز دوباره به سمت استفاده از نفت روی خواهد آورد. از سوی دیگر قیمت نفت در بازار جهانی هم رو به افزایش گذاشته و از آنجا که در پسِ فروکش کردن بحران شیوع کرونا تقاضای نفت در حال افزایش است، شاهد حمایت از قیمت نفت هستیم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول