اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

ایمنی جمعی به معنای فراموشی پروتکل‌ها نیست/ دو عاملی که باعث شکستن پاندمی کرونا می‌شود

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه ایمنی جمعی با واکسیناسیون حداقل ۷۵ درصد جامعه میسر می‌شود، گفت: انجام واکسیناسیون یکی از اقدامات وزارت بهداشت است که در حال انجام است، اما لازم است مردم در کنار وزارت بهداشت باشند تا به کنترل گسترده پاندمی در کشورمان تمام و کمال، دست یابیم.

ایمنی جمعی به معنای فراموشی پروتکل‌ها نیست/ دو عاملی که باعث شکستن پاندمی کرونا می‌شود

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، گفت: در واکسیناسیون جمعی که باعث به وجود آمدن ایمنی جمعی می شود، چنانچه حداقل ۷۵ درصد مردم در برابر ویروس کرونا، واکسن دریافت کنند، ایمنی جمعی می تواند ایجاد شود؛ اما ایمنی جمعی به این معنا نیست که بعداز به وجود آمدن آن، اقدامات بهداشتی فردی و جمعی را مانند زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری کردن از تجمع ها و دورهمی ها را فراموش کنیم.

جماعتی با بیان اینکه ایمنی جمعی با واکسیناسیون حداقل ۷۵ درصد جامعه میسر می شود، گفت: انجام واکسیناسیون یکی از اقدامات وزارت بهداشت است که در حال انجام است، اما لازم است مردم در کنار وزارت بهداشت باشند تا به کنترل گسترده پاندمی در کشورمان تمام و کمال، دست یابیم.

وی گفت: در واکسیناسیون جمعی که باعث به وجود آمدن ایمنی جمعی می شود، چنانچه حداقل ۷۵ درصد مردم در برابر ویروس کرونا، واکسن دریافت کنند، ایمنی جمعی می تواند ایجاد شود؛ اما ایمنی جمعی به این معنا نیست که بعداز به وجود آمدن آن، اقدامات بهداشتی فردی و جمعی را مانند زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و جلوگیری کردن از تجمع ها و دورهمی ها را فراموش کنیم.

وی افزود: بنابراین دو عاملی که به طور موثر می تواند جلوی انتشار ویروس کرونا را در جامعه بگیرد و باعث شکسته شدن این ‌پاندمی در جوامع شود، یکی بحث پیشگیری و دیگری واکسیناسیون است که بخش اعظم اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی به افراد جامعه بستگی داشته و بخش دیگر مربوط به حکومت ها است که مداخله کرده و باعث شوند که این مساله تا حدود زیادی اتفاق بیفتد.

جماعتی در ادامه تصریح کرد: مبحث دوم که به واکسیناسیون مربوط است، کلا مربوط به حکومت هاست تا واکسن را تامین کنند و واکسیناسیون را به صورت عمومی انجام دهند و خوشبختانه با اقداماتی که در کشورمان توسط وزارت بهداشت انجام شده، به این مهم دست پیدا می کنیم تا به دنبال آن، ۷۵ درصد جامعه واکسینه شوند و ایمنی جمعی ایجاد شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا خاطرنشان کرد: چنانچه به این موفقیت دست یابیم، اقدامات بهداشتی فردی و جمعی باید رعایت شود.
 
وی عنوان کرد: بنابراین انجام واکسیناسیون یکی از اقدامات وزارت بهداشت است که در حال انجام است، اما لازم است مردم در کنار وزارت بهداشت باشند تا به کنترل گسترده پاندمی در کشورمان تمام و کمال، دست یابیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول