اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

جلسه کاخ سفید با سی کشور جهان برای مقابله با جرائم سایبری

مشاوران ارشد امنیت ملی آمریکا این ماه نشست هایی را با همتایان خود از 30 کشور جهان برگزار می کنند تا با رشد فزاینده تهدیدات باج افزاری و دیگر جرائم آنلاین مقابله کنند.

جلسه کاخ سفید با سی کشور جهان برای مقابله با جرائم سایبری

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته و در جریان برگزاری نشست آنلاین شورای امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد همکاری نهادهای قضایی و اطلاعاتی و پلیس این کشور بر سر موضوعاتی مانند استفاده غیرقانونی از ارز رمز با دیگر کشورها افزایش می یابد.

دولت بایدن در پی مجموعه حملات سایبری که امسال منجر به بی ثباتی منابع انرژی و مواد غذایی ایالات متحده شد، واکنش های خود در حوزه امنیت سایبری را به سطوح عالی و ارشد دولت ارتقا داد. به عنوان مثال شرکت جی بی اس آمریکا که از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت است، پس از حمله سایبری به سیستم هایش که باعث توقف تولیدات آن است، مجبور به پرداخت 11 میلیون دلار باج شد. آمریکا مدعی شده این حملات توسط روسیه انجام شده است. مدیران خط لوله انتقال بنزین کولونیال پایپ لاین هم برای دسترسی مجدد به این خط لوله مجبور به پرداخت 5 میلیون دلار باج شدند.

دولت بایدن امیدوار است این تماس های تازه در قالب ابتکار عمل مقابله با اج افزارها باعث تقویت فعالیت های دیپلماتیک در این زمینه شده و گفتگوهای مستقیم با روسیه، ناتو و اعضای گروه هفت  را منجر شود. مقامات آمریکایی امیدوارند از این طریق بتوانند آنچه را که فعالیت های مشکوک سایبری چین می نامند را هم متوقف کنند. هنوز مشخص نیست کدام کشورها در این روند با آمریکا مشارکت می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول