اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران در برخی نقاط نوار شمالی و هشدار وقوع سیلاب‌/ بارندگی شدید در دو استان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با نزدیک شدن سامانه کم فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به کشور تا روز 11 مهر در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی شدید و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

باران در برخی نقاط نوار شمالی و هشدار وقوع سیلاب‌/ بارندگی شدید در دو استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا در مناطقی از اردبیل و گیلان اظهار داشت: امروز بارش شدید باران در بخش‌هایی از اردبیل و گیلان و روز آینده در گیلان پیش بینی می‌شود که در این راستا احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها،‌ وقوع سیلاب و کاهش دید جاده‌ای وجود دارد.

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود و در تردد جاده‌ای احتیاط به عمل آید، ضمن آنکه صعود به ارتفاعات در این مدت متوقف شود.

* هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با توجه به ناپایداری جوی متاثر از نزدیک شدن چرخند حاره‌ای، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان محتمل است و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارت وارده ناشی از وزش باد خیلی شدید وجود دارد.

ضیائیان گفت: در 5 روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و استان اردبیل در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود که امروز همان گونه که گفته شد شدت بارش‌ها در اردبیل و گیلان و فردا در گیلان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سه روز آینده در شمال شرق و شرق کشور، همچنین استان خوزستان وزش باد شدید و گردوخاک در برخی ساعات پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: با نزدیک شدن سامانه کم فشار حاره‌ای از روی اقیانوس هند به کشور تا روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی شدید و وزش باد داریم و در این مدت آب‌های دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج است که توصیه می‌شود دریانوردان حتما به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

ضیائیان در تشریح وضعیت جیو پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 27 و 17 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول