اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

آلایندگی آبگرمکن‌های گازی در انگلیس دو برابر کل نیروگاه‌ها

روزنامه گاردین مدعی شد تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که آلایندگی آبگرمکن‌های گازی خانگی در انگلیس دو برابر آلایندگی کل نیروگاه‌های این کشور است.

آلایندگی آبگرمکن‌های گازی در انگلیس دو برابر کل نیروگاه‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از گاردین، بر اساس تحقیقات انجام شده میلیون‌ها آبگرمکن‌های گازی که در خانه‌های انگلیس وجود دارند دو برابر آلایندگی بیشتری را نسبت به کل نیروگاه‌های گازی این کشور تولید می‌کنند.

محققین می‌گویند: این مسأله نشان می‌دهد دولت این کشور باید هر چه سریع‌تر سیاست قویی را با هدف پایین آوردن هر چه سریع‌تر میزان آلایندگی آبگرمکن‌های گازی اتخاذ کند.

تحقیقات همچنین حاکی از آن است که میزان آلایندگی نیتروژن دی‌اکسید حاصل از کارکرد آبگرمکن‌های گازی خانگی در این کشور 8 برابر آلایندگی مشابه ایجاد شده توسط کل نیروگاه‌های انگلیس است. 

نیتروژن دی‌اکسید یکی از عوامل آلوده کننده هواست و سالانه باعث مرگ زودهنگام ده‌ها هزار نفر در انگلیس می‌شود.

بخشی از سیاست دولت انگلیس این است که خانوارها را به سمت استفاده از آبگرمکن‌های برقی سوق دهد اما نکته اینجاست که هزینه نصب آبگرمکن‌های برقی بیشتر از آبگرمکن‌های گازی است. 

کنفدراسیون صنایع انگلیس گفته که دولت این کشور باید از سال 2025 نصب آبگرمکن گازی در این کشور را ممنوع کند در غیر اینصورت هدفگذاری لندن برای به صفر رساندن آلایندگی در این کشور محقق نخواهد شد.

نتایج یک تحقیق دیگر همچنین نشان داده که افزایش قیمت گاز که هم اکنون قیمت آن  نسبت به ابتدای سال در انگلیس به بیش از 4 برابر رسیده باعث خواهد شد تا هزینه برق خانوارهایی که در خانه‌های نه چندان عایق‌بندی شده زندگی می‌کنند 246 پوند در سال افزایش یابند.

انگلیس قدیمی‌ترین ساختار مسکونی در اتحادیه اروپا را دارد.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول