اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت گاز در اروپا هنوز بالا می‌رود

در معاملات روز گذشته بازار انرژی اروپا قیمت گاز طبیعی دوباره رکورد تاریخی خود را شکست و رقم 1100 دلار را لمس کرد.

قیمت گاز در اروپا هنوز بالا می‌رود

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، در معاملات روز گذشته بازار انرژی در اروپا شاهد آن بودیم که قیمت گاز طبیعی در این اتحادیه رقم 1100 دلار را لمس کرد. 

در معاملات بورس انرژی هلند قیمت هر هزار مترمکعب گاز برای تحویل در ماه نوامبر به 1101 دلار رسید که در تاریخ  اتحادیه اروپا بی‌‌سابقه بوده است. 

به طور کلی از ابتدای سال جاری تا کنون و به خصوص طی یکی دو ماه اخیر قیمت گاز در اتحادیه اروپا چند برابر شده و نسبت به ابتدای سال حدود 4 برابر شده است. این قیمت نسبت به روز معاملاتی قبلی 5 درصد افزایش داشته است. 

روز دوشنبه بود که برای نخستین بار در تاریخ معاملات انرژی در اروپا قیمت گاز رقم هزار دلار را رد کرد.

کارشناسان دلیل رشد قیمت گاز در اروپا را میزان ناکافی گاز انبار شده در انبارهای زیرزمینی این اتحادیه و همچنین عرضه پایین‌تر از میزان مورد انتظار گاز به بازار این اتحادیه عنوان کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند با این اوصاف در صورتی که زمستان سردی پیش‌رو داشته باشیم اروپا با کمبود گاز برای تأمین تقاضای افزایشی با فروکش کردن کرونا مواجه خواهد شد.

در حالی قیمت گاز همین طور در بازار اروپا رکورد می‌زند که هنوز با اصل داستان که فصل زمستان است زمان زیادی باقی مانده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول