اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

معدوم‌سازی ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در نهاوند

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از معدوم‌سازی ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در این شهرستان خبر داد.

معدوم‌سازی ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در نهاوند

میثم قیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نظارت و کنترل این اداره بر مراکز توزیع مواد خام دامی ۵۰۰ کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی فاسد کشف و معدوم شد.

وی افزود: این میزان مواد فاسد دامی در طرح تشدید نظارت کارشناسان این اداره بر کار تولید و توزیع فراورده‌های دامی در نهاوند، طی ایام ماه محرم و صفر به دست آمده که شامل گوشت قرمز، مرغ و آبزیان بوده است.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند افزود: طی این مدت بیش از ۱۰۰ کیلوگرم نیز گوشت گوسفندی و گوساله‌ای فاقد هویت در نهاوند از مراکز عرصه فراورده‌های دامی جمع‌آوری شده است‌.

وی با بیان اینکه هرگونه کشتار دام زنده باید زیر نظر دامپزشکی و در شرایط بهداشتی صورت گیرد در غیر این صورت کشتار غیر مجاز محسوب می‌شود گفت: کارشناسان بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، طی بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز بسته‌بندی ۱۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز شامل یک لاشه گوسفندی و نیم شقه گوساله‌ای فاقد هویت را از یک واحد قصابی کشف و معدوم کردند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کشتار دام در کشتارگاه به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک به ویژه تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و سل، بر رعایت موازین بهداشتی از سوی دامداران و قصابان تأکید کرد.

قیاسی گفت: بخش مهمی از  مساله بهداشت و سلامت جوامع انسانی وابسته به بهداشت دام و فرآورده های حاصل از آن است، به همین دلیل باید نظارت کارشناسان دامپزشکی بر مراکز تولید تا عرضه به صورت کاملا دقیق و با حساسیت بالا صورت گیرد.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد حتما هنگام خرید هر گونه فرآورده خام دامی به تاریخ انقضای آن توجه داشته باشند و مواد مورد نیاز خود را فقط از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و هنگام خرید گوشت قرمز به مهر و لیبل دامپزشکی آن توجه کنند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول