اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خانواده قربانیان جنایت آمریکا در کابل: واشنگتن به ما غرامتی پرداخت نکرده است

به‌رغم اذعان پنتاگون به کشتار غیرنظامیان در حمله پهپادی ماه گذشته آمریکا در کابل که جان 10 نفر از جمله هفت کودک افغان را گرفت، بازماندگان آن‌ها می‌گویند هیچ‌گونه تماس یا پیشنهادی برای پرداخت غرامت از سوی واشنگتن نداشته‌اند.

خانواده قربانیان جنایت آمریکا در کابل: واشنگتن به ما غرامتی پرداخت نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خانواده ۱۰ قربانی حمله ماه گذشته هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در کابل، گفتند که ایالات متحده هیچ گونه غرامتی به آنها نداده است.

در پی حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به مکانی در نزدیکی کابل در روز ۲۹ اوت (هفتم شهریور)، ده نفر از جمله هفت کودک جان خود را از دست دادند.

پنتاگون مدعی بود که تروریست‌های داعش را در حال آماده‌سازی حمله تروریستی یافته، اما در واقع «زمری احمدی» امدادگر و خانواده او بودند که هدف این حمله قرار گرفتند. 

در آن زمان، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا این حمله را بحق خواند اما مصاحبه‌ها و کلیپ‌های ویدئویی جمع‌آوری شده نیویورک‌تایمز نشان داد که حمله پهپادی منجر به کشته شدن امدادگری شد که هیچ‌گونه وابستگی و ارتباطی با داعش که مسئولیت حمله‌ به اطراف فرودگاه کابل را برعهده گرفت، نداشت. در آن حمله،  ۱۳ نظامی آمریکایی نیز کشته شدند. 

با گذشت سه هفته از کشتار غیرنظامیان افغان در حمله پهپادی آمریکا در کابل و افزایش فشارهای رسانه‌ای بر مقام‌های واشنگتن برای شفاف‌سازی در این موضوع، پنتاگون بالاخره به این جنایت اعتراف کرد.

«فرانک کنث مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا در بیانیه خود گفت پنتاگون برای ارائه پرداخت غرامت با این خانواده تماس می‌گیرد. اما اعضای خانواده احمدی در گزارشی که دیروز (پنجشنبه) منتشر شد به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفتند که هیچ تماسی از ایالات متحده نداشته‌اند و برای تأمین هزینه‌های اولیه مانند غذا، لباس و مسکن مشکل دارند.

«روهینا» خواهر احمدی به این شبکه گفت: [ایالات متحده] فقط به جهان نشان داد که از ما عذرخواهی کردند و مسئولیت خود را انجام دادند. اما آن‌ها نمی‌دانند خانواده‌ام در چه شرایطی هستند، ما چه بودیم و اکنون چه هستیم. خانه‌ای پر از زندگی به قبرستان تبدیل شد.

 

وزارت دفاع آمریکا به درخواست برای اظهارنظر در خصوص این گفته‌ها پاسخ نداد.

پیش از این «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با توجیه حمله، گفت پنتاگون برنامه‌ای برای اعزام بازرس جهت تحقیق در این‌ خصوص ندارد.

به گزارش سی‌ان‌ان، خانواده احمدی قبل از این حمله مرگبار متقاضی دریافت روادید آمریکا بودند. «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این کشور گفت که وزارت دفاع و امور خارجه تلاش خواهند کرد به خانواده احمدی کمک کنند.

وی مدعی شد: اگر آن‌ها تمایل به ترک افغانستان داشته باشند، ما مطمئناً هر کاری را که می‌توانیم انجام می‌دهیم تا خروج آن‌ها تسهیل شود.

به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه آمریکایی، این خانواده در حال حاضر برای پرداخت اجاره خود از شرکت امدادی تغذیه و آموزش که زمری احمدی قبل از مرگش به دست آمریکا در آن کار می‌کرد، کمک می‌گیرند.

پیش‌تر، پدر دختر سه ساله‌ افغانستانی که در حمله پهپادهای آمریکا کشته شد، گفت که عذرخواهی کافی نیست و واشنگتن باید قاتلان دخترش را مجازات کند. «ملیکا احمدی» یکی از ۱۰ نفری بود که قربانی آنچه آمریکا به سادگی اشتباه خواند، شد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول