اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشدید حملات علیه تروریست‌های سوریه پس از نشست پوتین و اردوغان

ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه صبح امروز مواضع تروریست‌های استان ادلب و حماه را با موشک و راکت هدف قرار دادند.

تشدید حملات علیه تروریست‌های سوریه پس از نشست پوتین و اردوغان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از حمله گسترده موشکی و راکتی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در جنوب و غرب استان ادلب و شمال غرب استان حماه خبر دادند.

به گزارش شبکه المیادین، همزمان با حمله ارتش سوریه، جنگنده‌های روسیه نیز مقر تروریست‌ها را بمباران کردند. منابع وابسته به معارضان نیز نوشتند که جنگنده‌های روسیه مواضع تروریست‌ها را در شهرک «مرعیان» در جنوب غرب ادلب، منطقه «جبل الزاویه» و «جبل الاربعین» را آماج حملات خود قرار دادند.

حملات جنگنده‌های ارتش روسیه در حالی است که در دو هفته گذشته دور جدید این حملات آغاز شده بود، در پنج روز گذشته این حملات متوقف شده و از امروز دوباره آغاز شده است.

این حملات همچنین پس از آن صورت می‌گیرد که روز چهارشنبه اردوغان با سفر به روسیه با ولادیمیر پوتین دیدار و گفت‌و‌گو کرد، موضوع ادلب و حل و فصل بحران سوریه از عمده‌ترین مسائل مطروحه میان دو طرف بود.

صفحات وابسته به تروریست‌های سوری نیز با انتشار خبر بمباران شدید مواضع تروریست‌ها در ادلب و حماه، آن را به نشست روز چهارشنیه اردوغان و پوتین مربوط می‌دانند و تلویحا از خیانت ترکیه به تروریست‌ها سخن می‌گویند.

«تورکر ایر» روزنامه‌نگار نزدیک به دولت ترکیه در این باره در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «به ما گفته شده است که ادلب در فصل زمستان به دست دولت سوریه خواهد افتاد و روسیه به بازگرداندن ادلب به دست دولت سوریه اصرار دارد.»

«حسین مرتضی» خبرنگار رسانه‌های مقاومت نیز در صفحه توئیتری خود خطاب به تروریست‌های سوریه نوشت: «به شما گفته بودیم که فقط مزدور هستید و همه به زودی شما را در همه جا خواهند فروخت، اکنون هم ترکیه شما را در ادلب فروخت. ترکیه با تصفیه سرکردگان اصلی تروریست‌ها در ادلب موافقت کرده است.»

«دیمتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته درباره موضوعات مورد بحث در دیدار اردوغان و پوتین در شهر ساحلی سوچی گفت: «پوتین و اردوغان درباره وضعیت سوریه گفت‌وگو و پایبندی خود به توافق‌های قبلی درباره سوریه و لزوم خروج تروریست‌ها از ادلب را اعلام کردند».

او در وبسایت خود نیز نوشت: «اردوغان نیز گفته که وقت آن رسیده است تا یک راه‌حل نهایی و پایدار در خصوص سوریه به خصوص استان ادلب به اجرا گذاشته شود؛ این موضع می‌تواند موجب خشم و نگرانی دولت آمریکا که همواره به دنبال بحرانی نگه داشتن شمال سوریه است باشد.»

در هفته‌های گذشته مواضع تروریست‌ها به دشت در حومه شمالی  استان ادلب به خصوص «مزارع باتنته» و «جسر الشغور» در غرب ادلب و «جبل الزاویه» در جنوب این استان هدف حملات ارتش سوریه و روسیه قرار گرفته است.

«ایمن سوسان» دستیار وزیر خارجه سوریه روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت:‌ «ادلب استثناء نخواهد بود و دیر یا زود به آغوش کشور باز خواهد گشت. رژیم ترکیه فریبکار و دو روست و شایستگی برعهده گرفتن هیچ نقش مثبتی را ندارد».

تمرکز ارتش سوریه بر استان ادلب، پس از آن صورت می‌گیرد که با ورود دولت سوریه به شهرهای استان درعا، تمامی جنوب سوریه به کنترل کامل دمشق در آمده است. بخش‌های جنوب شرق ادلب در عملیات سال گذشته ارتش سوریه آزاد شد و هم اکنون شمال و شمال غرب این استان صرفا در اشغال تروریست‌های جبهه النصره قرار دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول