اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کلهر: انتخاب غیرمتخصص‌ها برای هیات مدیره پرسپولیس زنگ خطر است/ وزیر از چسبیده‌ها دور شود

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: امیدوارم وزیر ورزش برای انتخاب هیات مدیره پرسپولیس سراغ غیرمتخصص‌ها و افرادی که در هر شرایطی دوست دارند کنار این تیم باشند نرود.

کلهر: انتخاب غیرمتخصص‌ها برای هیات مدیره پرسپولیس زنگ خطر است/ وزیر از چسبیده‌ها دور شود

محمود کلهر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه با وجود درخواست یحیی گل‌محمدی برای انتخاب افراد کارآمد برای عضویت در هیات مدیره پرسپولیس، نام افرادی برای حضور در این پست شنیده می‌شود که در سطح این باشگاه نیستند، اظهار داشت: این موضوع زنگ خطر را برای آینده پرسپولیس به صدا می‌آورد. متاسفانه سال‌ها است برخی افراد غیرمتخصص در بدنه این باشگاه فعالیت می‌کنند و این تیم را به حاشیه برده‌اند اما موضوع مهم این است که هرچه سریع‌تر باید مدیرعامل و هیات مدیره‌ای که کار مدیریتی را به خوبی بلد هستند، برای پرسپولیس انتخاب شود. متاسفانه اهالی فن هیچ وقت به بازی گرفته نمی‌شوند و به همین دلیل افرادی که تخصص لازم را ندارند در رأس کار قرار می‌گیرند.

وی افزود: پرسپولیس در سال‌های اخیر به ویژه از لحاظ فنی روند رو به رشد و صعودی داشته است. به همین دلیل باید افرادی برای پست مدیریت و عضویت در هیات مدیره باشگاه انتخاب شوند که با سرمربی، کادرفنی و هواداران تعامل داشته باشند و بتوانند چارچوب و چارت تشکیلاتی قوی در پرسپولیس ایجاد کنند تا این تیم بار دیگر دچار حواشی که یک آفت برای تیم‌های بزرگ است نشود. حاشیه در مسائل فنی هم تاثیرگذار است و بازیکنان و کادرفنی تمرکز خود را از دست می‌دهند.

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد:  امیدوارم هرچه سریع‌تر اتفاقات خوبی برای پرسپولیس بیفتد و آدم‌های با درایتی انتخاب شوند. حمید سجادی یک فرد ورزشی است و امیدوارم انتخاب درستی برای پرسپولیس داشته باشد و کمک کند تا این تیم پرهوادار صاحب یک مدیری شود که شرایط و محیط باشگاه را به خوبی درک کند. برخی افراد می‌توانند ایفای نقش درستی داشته باشند اما برخی هم در باشگاه پرسپولیس سعی دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

کلهر درمورد اینکه این روزها نام افرادی برای عضویت در هیات مدیره پرسپولیس مطرح می‌شود که در گذشته کارنامه چندان پرباری نداشته اند، گفت: انتخاب درست وزیر ورزش سبب ایجاد محیطی آرام برای پرسپولیس می‌شود. وی باید برای انتخاب مدیرعامل و هیات مدیره از افرادی که هیچ‌وقت نمی‌خواهند این تیم را رها کنند و به نوعی با چسبیدن به این تیم در هر حالتی دوست دارند در بدنه پرسپولیس باشند، دور شود. نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد که برخی افراد دوست دارند در هر حالتی کنار تیم‌های بزرگ فعالیت کنند و از این طریق به خواسته‌های‌شان هم می‌رسند.

وی اضافه کرد: امیدوارم این بار چنین اتفاقی نیفتد و افرادی که به عضویت هیات مدیره درمی‌آیند، فعالیت های شان در جهت کمک به باشگاه بزرگ پرسپولیس باشد و بتوانند برای کل ساختار این باشگاه از رده‌های پایه تا تیم بزرگسالان برنامه‌ریزی درستی داشته باشند. متاسفانه در سال‌های اخیر بیشتر مواقع وقتی مدیری به پرسپولیس آمده تمام تمرکزش روی تیم بزرگسالان بوده و این موضوع ایراد بزرگی است. اگر همچنان انتخاب‌ ‌ها به این شکل صورت بگیرد، باز هم شاهد شکوفایی تیم نخواهیم بود.

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: باز هم امیدوارم افرادی عضو هیات مدیره شوند که شرایط سخت پرسپولیس را درک کرده باشند. نباید سراغ افرادی رفت که با یک اختلاف کوچک، سعی می‌کنند چوب لای چرخ کادرفنی بگذارند و اجازه نمی‌دهند پرسپولیس روند صعودی خود را ادامه بدهد. 

کلهر عنوان کرد: در کلکسیون افتخارات باشگاه پرسپولیس یک قهرمانی آسیا کم است و امیدوارم با تعامل بیشتر و انتخاب درست، افراد متخصصی به باشگاه بیایند که بتوانند برنامه‌های خود را به درستی پیش ببرند. پرسپولیس اکنون در آستانه بازی مهم با الهلال عربستان قرار گرفته و باید آرامش را در این تیم حاکم کرد تا کادرفنی و بازیکنان برای رسیدن به موفقیت در این مسابقه و سایر دیدارهای لیگ قهرمانان تمرکز داشته باشند.

وی درخصوص احتمال استفاده پرسپولیس و استقلال از اسپانسر مشترک، توضیح داد: هر شرکتی که قصد اسپانسری این دو باشگاه را دارد ابتدا به دنبال انجام دادن کارهای تبلیغاتی برای خودش است و برای برداشت کردن سرمایه‌گذاری می‌کند. در فوتبال حرفه ای هم می‌بینیم اسپانسر خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا  مشترک است. ساز و کار و میزان درآمدزایی اسپانسر برای سرخابی‌ها مهم است و نباید به این موضوع توجه کرد که حامی مالی آنها مشترک است.

پیشکسوت سرخابی‌های پایتخت افزود: اکنون شرایط به شکلی است که خیلی از شرکت‌های بزرگ کمتر در فوتبال ما سرمایه‌گذاری می‌کنند و ایرادی ندارد یک شرکت بخواهد از هر دو تیم پرهوادار حمایت مالی کند زیرا اگر منابع خوبی به آنها تزریق کند سبب سرپاماندن استقلال و پرسپولیس خواهد شد. باید ورود سرمایه‌گذاران به فوتبال را به فال نیک گرفت در غیر این صورت احتمال دارد باشگاه‌های ما دچار مشکل شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول