اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی مقامات قرقیزستان و شرکت کانادایی بر سر پروژه «کومتار»

مذاکراتی در ارتباط با دعوای قرقیزستان و کانادا در پروژه «کومتار» با حضور مقامات قرقیزی و شرکت کانادایی Centra Gold Ink در ژنو انجام شد.

رایزنی مقامات قرقیزستان و شرکت کانادایی بر سر پروژه «کومتار»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مذاکراتی در ارتباط با دعوای قرقیزستان و کانادا در پروژه «کومتار» با حضور مقامات قرقیزی و شرکت کانادایی Centra Gold Ink در ژنو (سوئیس) انجام شد.

در این مذاکرات از طرف قرقیزستان «آکیل بیک جباراف»  وزیر اقتصاد و دارایی کشور و «کامچی بیک تاشیف» رئیس کمیته دولتی امنیت ملی و «تینگیز بولتوروک»  مدیر خارجی «کومتار» و «قورمان قول زولوشیف» دادستان کل و از هیات کانادایی نیز «اسکات پری» رئیس و مدیر عامل مرکز Centra Gold حضور داشتند.

این مذاکرات به ابتکار طرف قرقیز در ژنو سوئیس انجام شد.

گفته می‌شود طرفین تمام ادعاهای خود را به یکدیگر اطلاع دادند.

به گفته برخی کارشناسان، بحث همکاری با شرکت کانادایی در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت و طرفین همچنین امکان ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک برای توسعه میدان کومتار را در نظر خواهند گرفت.

یاد آوری می‌شود که پیشتر کمیسیون دولتی تحقیق قرقیزستان در مورد معدن «کومتار» به این نتیجه رسیده است که «سنترا گلد» باید 4 میلیارد و 252 میلیون دلار به عنوان مالیات و تحریم‌های زیست محیطی به قرقیزستان بپردازد و بنابراین در 17 می، کنترل موقت بر «کومتار» را اعمال کرد. از آن زمان دولت قرقیزستان در حال توسعه بزرگترین معدن طلا در این کشور شده است.

در پی این تصمیم طرف قرقیزی، «سنترا گلد» علیه دولت قرقیزستان در دادگاه داوری بین المللی «استکهلم» و دادگاه «ورشکستگی نیویورک» شکایت کرد.

طرف قرقیزستان در رسیدگی به پرونده «کومتار» 1.58 میلیون دلار به وکلای خارجی پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول