اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نگاهی به سوابق اجرایی مسؤولان جدید شهرداری تهران/ بازار تخریبچی‌ها از سکه افتاد

با حکم علیرضا زاکانی عمده انتصابات در شهرداری تهران انجام گرفت. معاونان، شهرداران مناطق و مشاوران انتخاب شدند و بررسی سوابق اجرایی این افراد نشان می دهد اکثر منتخبان سابقه فعالیت در شهرداری داشته و حالا بازار تخریبچی‌ها از سکه افتاده است.

نگاهی به سوابق اجرایی مسؤولان جدید شهرداری تهران/ بازار تخریبچی‌ها از سکه افتاد

خبرگزاری فارس - گروه شهری: علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران روز گذشته تعداد زیادی از معاونان و شهرداران مناطق 22 گانه و مشاوران خود را در احکام مختلف منصوب کرد و تغییرات در بدنه اجرایی شهرداری پایتخت کلید خورد.

با حکم علیرضا زاکانی سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک، لطف الله فروزنده، معاون برنامه ریزی  و توسعه منابع انسانی و عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی و جلال بهرامی به عنوان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران منصوب شدند.طی هفته های اخیر معاون اجتماعی و معاون مالی و اقتصاد شهر، حراست، بازرسی و رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز منصوب شده بودند.

همچنین تعداد زیادی از شهرداران مناطق مانند منطقه 6، 8، 9، 14، 16 نیز منصوب شدند.

حرف و حدیث ها در مورد انتصابات در شهرداری تهران زیاد بود و برخی در رسانه ها و فضای مجازی مطرح کردند که زاکانی قرار است اکثر معاونان و شهرداران مناطق را از خارج بدنه شهرداری منصوب کند اما پیش از عمده انتصابات، شهردار تهران در صحن شورای شهر حاضر شد و در حاشیه صحن به خبرنگاران گفت: در انتصابات با کسی تعارف ندارد و همه معاونان و مدیران شهری یک ساله انتخاب می‌شوند و مدیران را لحظه به لحظه رصد می‌کند.

وی تاکید کرد: مدیران را یک ساله انتخاب می‌‌کنم، چرا که فعالیت آنها شوخی نیست که بخواهیم چهار سال مسئولیت را به آنها واگذار کنیم. این افراد در یک سال باید وضعیت اقداماتشان رصد شود و لحظه به لحظه مورد بررسی قرار گیرند و اگر عملکردشان خوب بود، استمرار یابند. 

شهر را نمی‌توان با تعارف اداره کرد

زاکانی تصریح کرد: شهر را نمی‌توان با تعارف اداره کرد، بلکه اداره شهر نیاز به جدیت دارد و مدیران باید برای لحظه‌ها، هفته‌ها و ماه‌ها برنامه داشته باشند و  چیزی که اتفاق می‌افتد شایسته گزینی چه از درون و چه از بیرون شهرداری است، این نقطه آغاز را از درون شهرداری شروع کنیم.

شهردار تهران همچنین در حاشیه صحن شورا وعده داد اکثر انتصابات را تا پایان هفته انجام دهد که البته این موضوع محقق شد و روز گذشته تعداد زیادی انتصاب برای معاونت ها و شهرداران مناطق صورت گرفت.

مسوولان شهرداری از کجاها آمده اند؟

اما  حالا برای برخی این سوال پیش آمده که مسوولان شهرداری از کجاها آمده اند و قبلا کجا فعالیت اجرایی داشته اند؟ درباره این موضوع به سراغ سوابق برخی معاونان و شهرداران جدید مناطق تهران رفتیم.

شهردار منطقه 9:معاون فنی و عمرانی شهرداری مناطق 7 و 8 تهران

محمد جواد خسروی، شهردار منطقه 9، دارای دکترای شهرسازی است و در بخشی از کارنامه کاری او، معاونت فنی و عمرانی شهرداری مناطق هفت و هشت تهران،شهردارناحیه سه شهرداری منطقه ۷ تهران و شهردارناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ دیده می‌شود.

شهردار منطقه 6: معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه ۱۵

مسعود رنجبریان، شهردار منطقه 6 پیش از این شهردار منطقه 8 بوده و دارای دکترای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است. معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه ۱۵، مدیر کل مالی و اداری بخشی از کارنامه کاری او است. 

معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری: عضویت در هیئت مدیره های سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی 

سید مجتبی شفیعی، معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم دانش آموخته دکتری عمران و حمل و نقل دانشگاه علم و صنعت ایران است همچنین قائم مقام معاون آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت راه و شھرسازی و مدیرکل دفتر هماهنگی و ارزیابی نظام های حمل ونقل وزارت راه و شھرسازی است.همچنین عضویت در هیئت مدیره های سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و مدیر کلی دفتر هماهنگی حمل و نقل سازمان شهرداری ها جزو سوابق آن است.

معاون منابع انسانی: رئیس سابق سازمان اداری و استخدامی

لطف اله فروزنده، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی هم معاون توسعه مدیریت و رئیس سازمان اداری و استخدامی دوران ریاست جمهوری اسبق، جایگزین مظاهریان شد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری:مدیرکل سازمان شهرداری‌ها

حسین نظری دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران در مقطع کارشناسی و مهندسی پدافند غیرعامل در مقطع کارشناسی ارشد است و از سوابق اجرایی او می‌توان به مدیرعاملی شرکت راهسازی و عمران ایران، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نماینده وزارت کشور در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران، معاون فنی و مهندسی بنیاد تعاون و سازمان مجری طرح‌های عمرانی نیروهای مسلح، مدیرکل امور زیربنایی و بهره‌برداری مهندسی و مدیر کل ساختمان و تاسیسات مهندسی وزارت دفاع و عضویت در سازمان نظام مهندسی استان تهران اشاره کرد.

 سرپرست سازمان مدیریت بحران:عضو هیئت مدیره انجمن علمی­ سلامت در حوادث

علی نصیری سرپرست سازمان مدیریت بحران: عضو هیئت علمی و مدیر­گروه سلامت در­ حوادث، بلایای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و نیز عضویت هیئت مدیره انجمن علمی­ سلامت در حوادث و بلایای ایران بوده است و نصیری همچنین در زمینه تالیفات علمی کارنامه درخشانی دارد و دارای تجارب عملیاتی بسیاری است.

رئیس مرکز ارتباطات: سوابق رسانه ای و کارشناسان فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری

عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات نیز از سال ۹۳ به مدت چهار سال رئیس فرهنگسرای انقلاب اسلامی و سال‌ها پیش از آن از کارشناسان فرهنگی فرهنگسرای فناوری اطلاعات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بوده است.

حضور در تحریریه خبرگزاری مهر، باشگاه خبرنگاران جوان و همکاری با مطبوعات، نشریات و پایگاه‌های خبری تحلیلی مختلف و همچنین نویسندگی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی صداوسیما از جمله سوابق محمدخانی در عرصه رسانه و ارتباطات است.وی در سال‌های اخیر سردبیری خبرگزاری فارس، مدیریت اتاق خبر و رئیس مرکز توسعه رسانه این خبرگزاری را بر عهده داشت.

مشاور و مدیرکل حوزه شهرداری تهران: استاد نخبه دانشگاهی

 سجاد محمدعلی‌نژاد به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه شهردار تهران: هم‌اکنون با درجه دانشیاری، عضو هیات علمی گروه مهندسی مخابرات دانشگاه قم است.از مهم‌ترین سوابق او که در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حائز رتبه برتر بوده‌است، می‌توان به معاونت اداری و مالی دانشگاه قم، ریاست دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم، عضو هیئت مدیره شرکت مهندسی ری نیرو، ریاست دبیرخانه برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و ریاست مرکز تحقیقاتی شهید شهریاری اشاره کرد.

انتصاب شهردار زن توسط زاکانی

 همچنین طی هفته های اخیر بعد از دروغ 13 افزایش قیمت بلیت مترو، خبری در فضای مجازی منتشر شد که قرار است مدیران زن در شهرداری برکنار شوند ولی نه تنها این موضوع محقق نشد بلکه علیرضا زاکانی شهردار تهران در حکمی فاطمه تنهایی را به عنوان شهردار منطقه 8 تهران منصوب کرد.

مناف هاشمی و صفا صبوری: دو معاون حناچی و اکنون مشاور زاکانی

حتی زاکانی در میان انتصابات خود دو معاون حناچی را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد و صفا صبوری دیلمی را به سمت مشاور در امور متناسب سازی ابنیه و محیط‌های شهری ومناف هاشمی را به عنوان مشاور در امور شاخص‌های زیست محیطی و دستیابی به هوای پاک منصوب کرد.

احکام سایر مدیران و معاونان دیگر شهرداری تهران هم نشان می دهد  انتخابات شهردار تهران با دقت انجام شده و همه منتخبین دارای سوابق قوی هستند البته برخی همچنان نگران اند!

نگران فعالیت شهرداری هستیم!

چند روزی است که برخی از افراد نسبت به فعالیت‌های این دوره مدیریت شهری ابراز نگرانی می کنند و به دنبال ایجاد حاشیه اند. این در حالی است که در چهار سال گذشته که مدیریت شهری در دست اصلاح‌طلبان بود، در شهر نه تنها هیچ اقدامی صورت نگرفت، بلکه عقب‌ماندگی‌های جدی را هم شاهد هستیم.

چمران: ای کاش این نگرانی ها را 4 سال پیش هم مطرح می کردید

مهدی چمران در این باره هم گفت: اخیراً برخی در مورد فعالیت‌های مدیریت شهری اظهار نگرانی کرده‌اند و ای کاش این نگرانی‌هایشان را چهار سال پیش هم مطرح می‌کردند. ما جزو افرادی نیستیم که سعی کنیم مشکلاتمان را بر گردن گذشتگان بیندازیم. سعی می‌کنیم که برنامه‌هایمان را پیش ببریم. 

بازار تخریب چی ها از سکه افتاد

به گزارش فارس، هرچند تعداد زیادی از انتصابات طی روزهای اخیر در شهردار تهران با حکم علیرضا زاکانی انجام گرفته ولی تنور شایعات هنوز در مورد شهرداری تهران داغ است، مدیرت شهری قرار است تهران را از خواب غفلت 4 ساله بیدار کند و تخریب چی ها سعی در سنگ اندازی دارند البته با انتخاب های زاکانی برای معاونان و شهرداران مناطق و ... بازار تخریب چی ها تا حدود زیادی از سکه افتاده و حالا باید دید روی سیاهی چگونه به زغال می ماند؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول