اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

محسنی اژه ای:هماهنگی 3 ماهه اخیر قوا در 40 سال گذشته بی‌نظیر بوده است/ امیدآفرینی با حرف محقق نمی‌شود

رئیس قوهٔ قضائیه گفت: اگر در میان مردم نسبت به دستگاه قضایی امیدی ایجاد شده باید این امید را ارتقا دهیم و این با حرف شدنی نیست، هماهنگی قوا برای حل مشکلات در این سه ماه گذشته، در ۴۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است و این هماهنگی اکنون نیز ادامه دارد.

محسنی اژه ای:هماهنگی 3 ماهه اخیر قوا در 40 سال گذشته بی‌نظیر بوده است/ امیدآفرینی با حرف محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسن محسنی اژه‌ای، رئیس قوهٔ قضائیه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر در میان مردم نسبت به دستگاه قضایی امیدی ایجاد شده باید این امید را ارتقا دهیم و این با حرف شدنی نیست.

وی ادامه داد: هماهنگی قوا در این سه ماه گذشته در ۴۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است، هم‌چنین در 3 ماه گذشته نیز بهترین ارتباط و هماهنگی میان سه قوه برقرار بوده و جلسات متعددی با سران قوا، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس داشتیم، چهار جلسه میان سران قوا، چندین جلسه نیز دوگانه با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس و نیز جلسات فراوان با دیگر مسؤولان داشته‌ایم.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: یکی از مسائلی که به‌شدت به آن اعتقاد دارم استفادهٔ حداکثری، مشارکت دادن، کمک خواستن، کمک دادن، دیدار و مشورت گرفتن و استفاده از ظرفیت‌های مردم است.

وی عنوان کرد: ارتقای خدمت‌رسانی و امیدآفرینی و ارتقای عزت مردم بخش دیگری از چیزی است که باید با جدیت آن را دنبال کنیم.

رئیس قوهٔ قضاییه افزود: ما باید با ایجاد کارگروه‌های مختلف از نظرات و دیدگاه‌ها و کمک مردم استفاده کنیم.

وی ضمن اشاره به پیگیری امور و دیدار با ایثارگران گفت: در حال پیگیری ایجاد یک کارگروه تخصصی با حضور قوه، بنیاد شهید و نمایندگان ایثارگران هستیم تا بتوانیم مسائل خانوداگی و زندگی خانوادگی ایثارگران را پیگیری کنیم و با حل مسائل به آن‌ها کمک کنیم.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: 20 درصد پرونده‌های ورودی به قوهٔ قضاییه مربوط به مسائل و موضوعات خانوادگی است و اگر بتوانیم با کمک مردم، با تقویت زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی این را حل کنیم و به استحکام بنیان خانواده بپردازیم، موفقیت بزرگی به دست آورده‌ایم.

این مسؤول تصریح کرد: مشکلاتی که امروز جامعه بانوان ما با آن روبه‌رو است این نکته است که این قشر نیاز به یک‌سری مسائل حقوقی و غیرحقوقی دارند که باید با کمک آن‌ها این مسائل را به شک زیربنایی پیگیری و حل کنیم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به ظرفیت عظیم استان قزوین در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: امروز قزوین می تواند به یک قطب بزرگ کشاورزی تبدیل شود، هم‌چنین تولید، صنعت و ثروت این استان بیش از نسبت جمعیتی استان است و این نشان از ظرفیت درونی و امکانات برجستهٔ این استان دارد که باید با تکیه بر آن‌ها مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به مشکلات بیان شده توسط نمایندهٔ ایثارگران در این جلسه، اظهار کرد: مطالب و مشکلات توسط نمایندهٔ ایثارگران تنظیم و مکتوب شده و به‌صورت دقیق توسط سازمان بازرسی کل کشور بررسی شده و دستگاه‌هایی که قانون را اجرا نمی‌کنند وادار به اجرای قانون می‌شوند.

محسنی اژه‌ای به مشکلات واحدهای صنفی که در جلسه طرح شد نیز اشاره کرده و گفت: مطالب بیان شده حتماً تنظیم شود و در مواردی که نیاز به اصلاح قانون است مشخص شود تا مسائل از طریق مجلس به شکل لایحه دنبال شود و آن مواردی که مربوط به عدم اجرای قانون است نیز دنبال شود تا دستگاه‌ها وادار به اجرای قانون شوند.

رئیس قوهٔ قضائیه در پایان اظهار کرد: در مورد مراکز تولیدی، خواهش می‌کنم تا جایی که ممکن است همهٔ مسؤولان تلاش کنند نه تنها هیچ واحدی تعطیل نشود، بلکه حتی از ظرفیت اسمی آن نیز کم نشود، وظیفهٔ مهم بر عهدهٔ استاندار است که برای ما مشخص شود چه مواردی تعطیل، نیمه تعطیل و یا حتی ورشکسته هستند تا پیگیری دقیق شود، بنده تأکید کردم کارگروهی شکل گرفته و در آن هر موردی که در استان قابل حل است حل شود و هر جا نیاز به حل موضوع از سوی دستگاه قضایی بود نیز حل شود و اگر نیازمند حرکت و اقدام قوه در سطحی بالاتر بود هم اقدام شود، اما در مورد واحدها با مشارکت همهٔ مسؤولان استان یک تقسیم کار و یک تصمیم قاطع گرفته شود و هر جا کار در استان حل نشد به مرکز ارجاع داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول