اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

لزوم برنامه‌ریزی تشکل‌های دانشجویی برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب از دانشجویان

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری به مناسبت اربعین حسینی گفت: رهبر انقلاب در این دیدار کلیدواژه‌هایی را مطرح کردند که جهت‌دهنده و روشن‌کننده راه تشکل‌های دانشجویی شد و برنامه‌ریزی‌های تشکل‌های دانشجویی باید برای تحقق مطالبه معظم‌له باشد.

لزوم برنامه‌ریزی تشکل‌های دانشجویی برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب از دانشجویان

محمد حسین کاظمی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری به مناسبت اربعین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار کلیدواژه‌هایی را مطرح کردند که جهت‌دهنده و روشن‌کننده راه تشکل‌های دانشجویی شد و کارها و برنامه‌ریزی‌های تشکل‌های دانشجویی باید در این سمت‌وسو و برای تحقق این مطالبه انجام شود.

وی ادامه داد: کلیدواژه تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند، موضوع بسیار مهمی است برای اینکه تبیین صورت بگیرد باید دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی و کسانی که می‌خواهند مسائل را تبیین کنند خودشان را از نظر مبانی تقویت کنند و درک و احاطه کافی و لازم به موضوع را داشته باشند.

* تبیین درستی از مسائل نداشته باشیم جای شهید و جلاد عوض را عوض می کنند

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر ما درکی از موضوع نداشته باشیم طبیعتاً بیان آن موضوع و تبیین ابعاد پنهان آن را نمی‌توانیم درست انجام دهیم. تبیین یک موضوع بیان ابعاد مختلف و واقعی موضوع است و همان تعبیری که مقام معظم رهبری از تبیین حضرت زینب (س) در مورد واقعه عاشورا دارند بیانگر این نکته است که تبیین بیان واقعیت‌هایی است که باید برای فراموش نشدن موضوعات و وقایع و جلوگیری از تحریف بیان شود.

وی ادامه داد: اگر تبیین درستی از مسائل نداشته باشیم بعد از گذشت چندین سال جای شهید و جلاد عوض می‌شود، جای ارزش و ضدارزش عوض می‌شود و لذی در اینجا نقش دانشجویان دغدغه‌مند و تشکلی پررنگ‌تر می‌شود که مسائل مختلف را اول بشناسند و بعد برای مردم تبیین و روشنگری کنند.

* دانشجویان چگونه می توانند به شبهات پاسخ دهند؟

کاظمی یادآور شد: دانشجویان انقلابی برای اینکه بتوانند به شبهات مطرح شده پیرامون انقلاب اسلامی و فعالیت‌های انقلابی پاسخ دهند و ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را تبیین کنند باید اول مطالعه قوی از تاریخ و شکل‌گیری و منظومه‌های فکری شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته باشند. باید با منظومه فکری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری آشنا شوند تا بدانند که انقلاب اسلامی با چه فکر و اندیشه‌ای شکل‌گرفته و با چه فکر و اندیشه‌ای ادامه حیات داده و مدیریت می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان انقلابی این مبانی را تقویت کنند می‌توانند تبیین کنند و به شبهات پاسخ دهند مخصوصاً در فضای مجازی.

کاظمی تاکید کرد: نشر و بیان افکار صحیح و درست در فضای مجازی و جهاد در این جبهه اولاً مستلزم خودسازی و رعایت ایمان تقوا و اخلاق در بیان مسئله است و ثانیاً تقویت مبانی و قدرت پاسخگویی و تبیین است و ثالثاً شناخت زمین‌بازی و شناخت از حریف است یعنی ما باید از سواد رسانه‌ای قوی برخوردار باشیم و هم دشمن‌شناسی قوی داشته باشیم اگر این سه مورد محقق شود ما می‌توانیم در این فضا کنشگری کرده و جهاد کنیم.

* وظیفه دانشجویان در مقابله با جنگ نرم دشمن

وی گفت: الان جنگ ما که به‌مراتب جنگ مخرب‌تری است جنگ نرم و جنگ در فضای مجازی است که در سالیان گذشته آتش توپخانه‌ای دشمن در این فضا به‌شدت افزایش‌یافته بنیان خانواده، اعتقادات، لزوم انقلاب و اسلام، امید جوانان و امید به آینده را نشانه رفته است.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: دانشجویان در این جنگ که طبق فرموده مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم هستند باید آتش به اختیار و با رعایت اخلاق و ادب با منطق و استدلال قوی وظیفه افسری خود را انجام دهند.

کاظمی گفت: اگر جوانان انقلابی و دانشجویان کنشگری و جهاد در فضای مجازی را زمین بگذارند دشمن با عوض‌کردن جای ارزش و ضدارزش و باعث ایجاد سردرگمی و یاس و نامیدی در جامعه شده و ذهن جوانان را پر از شبهاتی بی‌جوابی می‌کنند که قدرت فکر و تعقل را از جوانان می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول