اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به واحدهای تولیدی محلی آسیب می‌زند

نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: با رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهرم مخالف هستیم و باید از کسب و کارهای خرد و واحدهای تولیدی محلی حمایت کنیم.

رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به واحدهای تولیدی محلی آسیب می‌زند

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در جهرم اظهار داشت: متاسفانه در ایام اخیر شاهد رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهر جهرم هستیم، همینطور تعداد شعبه‌های این نوع فروشگاه‌ها نیز به صورت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و صدور مجوز برای آنها به راحتی و بدون گرفتن هیچ استعلامی از شهرستان انجام می‌شود.

وی افزود: تامین رفاه مردم کار پسندیده‌ای است، ولی اعتقاد دارم ضمن توجه ویژه به رفاه شهروندان باید به وضعیت معیشت و اقتصاد کسبه خرد نیز توجه شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای مردمی که این روزها کرونا و مشکلات اقتصادی را به سختی تحمل می‌کنند، کاهش فروش و تعطیلی مغازه‌های کوچک، سوپرمارکت‌های متوسط و کارگاه‌های تولید محصولات محلی، آسیب بزرگی است.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس با بیان اینکه در شهرستان جهرم بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه در قالب عرضه مواد غذایی فعالیت می کنند، گفت: به صورت مستقیم و غیرمستقیم حدود ۶۰۰۰ فرد و خانواده از این راه امرار معاش می کنند.

رضایی کوچی ادامه داد: اینکه بدون توجه به ظرفیت جهرم و جمعیت آن، بی‌حساب و کتاب مجوز بازگشایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای صادر کنیم نتیجه‌ای جز زمین خوردن صنف‌های کوچک و افزایش بیکاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه در جهرم اقتصاد مردم در صنوف مختلف به یکدیگر وابسته است و با هم در حال تبادل و تعامل هستند، تاکید کرد: به این ترتیب پول و سرمایه در شهر در گردش است در حالی‌که فروشگاه‌های زنجیره‌ای مستقیم به تهران متصل هستند و از شهرستان و حتی استان، خرید نمی‌کنند، حتی مالیات نیز در تهران تجمیع می‌شود و در منطقه پرداخت نمی‌شود. این فروشگاه‌ها تنها اجاره بهای مکان فروشگاه را پرداخت کرده و درآمد خود را در این شهرستان هزینه نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ایجاد فروشگاه‌های برند غیربومی به جز ایجاد چند شغل آن هم در سطح کارگر، نفع اقتصادی خاصی برای شهر ما ندارند.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت با بیان اینکه متاسفانه عدم توجه به محصولات تولیدی محلی یکی از بزرگترین مشکلات فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند، تصریح داشت: در شهرستانی که در سال‌های اخیر شاهد رشد مثبت شرکت‌های و کارگاه‌های تولیدی هستیم باید تلاش کنیم به هر صورتی از آنها در راستای حضور بیشتر در بازار حمایت کنیم. گشایش هر شعبه از این فروشگاه‌ها با اجناس غیرمحلی به معنای از دست رفتن انگیزه‌ی کارگاه‌های تولیدی محلی و بومی برای تولید و افزایش ظرفیت و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید است.

رضایی کوچی اعلام کرد: بنده با رشد قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون کار کارشناسی مخالف هستم و معتقدم در این زمینه هم نیاز به تحقیقات کارشناسی داریم و هم اینکه باید به اقتصاد شهری توجه کنیم، در همین راستا به طور قطع، مکاتبات و پیگیری‌های لازم را با وزیر صمت انجام داده و در ادامه نیز خواهم داد تا صدور هرگونه مجوز طبق اصول خاص و با توجه به مختصات بومی هر منطقه‌ای صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با همراهی همکارانم در مجلس شورای اسلامی برای ورود جدی به موضوع افزایش افسار گسیخته فروشگاه‌های زنجیره‌ای تلاش خواهیم کرد و با تغییر قانون و مشخص کردن سقف ایجاد فروشگاه‌های بزرگ بر اساس جمعیت، قانون نظام صنفی تغییر یابد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول