اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر لبنانی: حتی از یک قطره آب منطقه‌ای لبنان هم چشم‌پوشی نخواهیم کرد

وزیر کار و حمل و نقل لبنان تأکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی در مناطق لبنان، تجاوز آشکار به آب‌های این کشور و سرقت منابع طبیعی آن است.

وزیر لبنانی: حتی از یک قطره آب منطقه‌ای لبنان هم چشم‌پوشی نخواهیم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی حمیه» وزیر کار و حمل‌ و نقل لبنان روز چهارشنبه (دیروز) جلسه‌ای را با هیأت مذاکره‌کننده این کشور در موضوع ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی و دو عضو کمیته کولونیل برگزار کرد.

هیأت مذکور در این جلسه به تشریح طرح استراتژیک و دیدگاه کمیته مذکور از منظر هیدروگرافی (آب نگاری) فنی و حقوقی پرداخت و گزارش مفصل و مستندی در این زمینه ارائه کرد.

طبق گزارش شبکه المنار، حمیه نیز تصریح کرد که اقدامات دشمن اسرائیلی در منطقه ویژه لبنان یک تجاوز آشکار به آب‌های لبنان و سرقت منابع طبیعی آن است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های هیأت مذکور برای حمایت از حقوق لبنان و منابع طبیعی آن تأکید کرد: «حقوق لبنان و منابع طبیعی آن خط قرمز است و تجاوز از آن را نمی‌پذیریم و از حاکمیت لبنان و حتی یک قطره از آب‌های منطقه‌ای آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد».

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم منطقه اقتصادی ویژه لبنان، نزاع دارند. دور نخست مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و این رژیم ۱۴ اکتبر گذشته آغاز شد در حالیکه مساحت منطقه مورد مناقشه حدود ۸۶۰ کیلومتر مربع تعیین شده بود اما تیم کارشناسان نظامی و غیرنظامی پس از بررسی‌ها لازم مشخص کردند که منطقه مورد مناقشه بیش از این عدد است و به حدود ۲۲۹۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

اخیرا اخباری نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با شرکت « Halliburton» قراردادی در خصوص اجرای عملیات اکتشاف نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه با لبنان امضا کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول