اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو: ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در اختیار داریم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در اختیار داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو: ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در اختیار داریم

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا شانه ساز، در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: هم اکنون حدود ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ در اختیار داریم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم تا اواخر مهر و اواسط آبان واکسن مورد نیاز کشور را از منابع داخلی و وارداتی تأمین کنیم.

در ادامه، علی‌اکبر حقدوست اپیدمیولوژیست گفت: سلامت حق مردم است و برای تحقق این امر دولتمردان وظیفه دارند واکسن سالم وارد کشور کنند، دسترسی مردم به واکسن را تسهیل کنند و دانشجویان و دانشگاهیان به سوالات مردم واضح و شفاف پاسخ دهند، صداوسیما و سایر نهادها فضای گفتمانی را به خوبی فراهم کنند تا مردم قانع شوند و از این حق استفاده و واکسن تزریق کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان مردم را به واکسیناسیون اجبار کرد، افزود: تنها راه اجرای موفق واکسیناسیون کرونا، اعتمادسازی و اقناع افراد است.

سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز گفت: معمولاً افرادی که از تزریق واکسن کرونا امتناع می‌کنند، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را هم رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل گستردگی پیام رسان‌ها، اطلاعات غلط یا درست افراد در خصوص بیماری‌ها آمیخته شده است، افزود: گاهی افرادی مبادرت به اطلاع رسانی‌های نادرست درباره واکسن کرونا می‌کنند که حتی وجود خارجی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول