اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت آیت الله سیستانی از مردم عراق برای حضور آگاهانه و مسئولانه پای صندوق‌های رای

مرجع عالیقدر شیعه در عراق انتخابات پیش روی این کشور را سالم‌ترین راه برای رسیدن به آینده بهتر توصیف و تاکید کرد، مردم عراق آگاهانه و مسئولانه پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

دعوت آیت الله سیستانی از مردم عراق برای حضور آگاهانه و مسئولانه پای صندوق‌های رای

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در عراق امروز چهارشنبه بیانیه‌ای را درباره انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور صادر کرد.

به گزارش موازین نیوز، در این بیانیه آمده است: مرجع عالیقدر شیعه همه را تشویق می‌کند تا آگاهانه و مسئولانه در انتخابات آینده شرکت کنند، هرچند این انتخابات بدون هیچ گونه کاستی نیست؛ اما این سالم‌ترین راه برای عبور کشور به آینده‌ای است که امید می‌رود بهتر از گذشته باشد و از طریق آن از خطر افتادن در ورطه هرج و مرج و بن بست سیاسی جلوگیری به عمل می‌آید.

آیت الله سیستانی تاکید کرد: رای دهندگان عزیز باید از تجربیات گذشته درس بگیرند و از ارزش آرای خود و نقش مهم آن در شکل گیری آینده کشور آگاه باشند؛ بنابراین از این فرصت مهم برای ایجاد تغییرات واقعی در اداره کشور استفاده کنند و  دستان فاسد و ناتوان را از پست‌های اصلی حکومت حذف کنند.

مرجع عالیقدر شیعه در عراق گفت: این امر در صورتی امکان پذیر است که افراد آگاه دوشادوش یکدیگر در رای گیری مشارکت فعال داشته باشند و انتخاب‌های خوبی انجام دهند. در غیر این صورت، شکست پارلمان‌های قبلی و دولت‌های ناشی از آنها تکرار می‌شود و پشیمانی فایده‌ای ندارد.

در این بیانیه آمده است: مرجعیت عالیقدر شیعه امروز نیز همانند آنچه که در آستانه انتخابات قبلی بر آن تاکید کرده بود می‌گوید که اصلا از هیچ نامزد یا فهرست انتخاباتی حمایت نمی‌کند  و رای‌دهندگان هم بر اساس اعتقاد و آرای خود رای دهند؛ اما به آنها تاکید می‌شود که سابقه نامزدها در حوزه‌های انتخابیه خود را کاملا در نظر بگیرند و از بین آنها، افراد اصلح و پاکدست را برگزینند، فردی که حاکمیت عراق و امنیت و شکوفایی آن برایش اهمیت داشته باشد و به ارزش‌های اصیل و منافع عالی این کشور معتقد باشد.

در ادامه بیانیه آمده است: مراقب باشید، انتخابی نداشته باشید که در نتیجه آن افراد نالایق  یا کسانی که در فساد دخیل هستند یا احزابی که به اصول مردم شریف عراق اعتقاد ندارند و یا خارج از چارچوب قانون اساسی کار می‌کنند، بتوانند کرسی‌های مجلس نمایندگان را اشغال کنند؛ زیرا این امر، خطرات بزرگی برای آینده کشور ایجاد می‌کند.
در پایان بیانیه آمده است: مرجع عالیقدر شیعه تاکید می‌کند که مسئولین انتخابات تلاش کنند که انتخابات در فضایی مطمئن و به دور از تاثیر مسائل جانبی نظیر پول یا سلاح غیرقانونی یا مداخلات بیگانگان برگزار شود و مراقب برگزاری شفاف انتخابات باشند و از آرای رای دهندگان هم صیانت کنند؛ چرا که امانتی بر گردن آنهاست و از خداوند برای آنها توفیق مسئلت داریم.

انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق هجدهم مهر ماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول