اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

قنادباشی: آمریکا پس از عملیات انتقال سوخت به لبنان منفعل شد/ زیر سایه مقاومت می‌توان تحریم‌ها را خنثی کرد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: انتقال سوخت به لبنان تصوری از آینده به وجود آورد که می‌توان با اتکا به درون و ارتباط با همسایگان همه تحریم‌ها را شکست داده و به غرب ضربه بزرگی زد.

قنادباشی: آمریکا پس از عملیات انتقال سوخت به لبنان منفعل شد/ زیر سایه مقاومت می‌توان تحریم‌ها را خنثی کرد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سایت خبری تحلیلی مشرق گفت‌وگویی با جعفر قنادباشی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

آمریکایی‌ها تلاش کردند شریان‌های حیاتی محور مقاومت را قطع کنند

- انتقال سوخت ایران به لبنان و شکست تحریم‌های آمریکا افتخاری بزرگ برای مقاومت اسلامی محسوب می‌شود. استفاده از این فرصت یک ابتکار عمل بزرگ به‌حساب آمده و باعث شگفتی تحلیل گران و صاحب‌نظران در منطقه شد.

- واقعیت آن است که تا قبل از این انتقال بزرگ؛ هیچ‌کس ابتکار ایران برای شکستن تحریم‌ها و اثرگذاری بر لبنان را اجرایی نمی‌دانست.

- دولت‌های غربی با تحریم سه کشور ایران؛ سوریه و لبنان در پی آن بودند که وضعیت سیاسی در این سه منطقه را تغییر دهند. آمریکایی‌ها تلاش کردند نفس این سه کشور را گرفته و شریان‌های حیاتی آن‌ها را قطع کنند.

انتقال سوخت به لبنان معادلات منطقه را به‌طورکلی تغییر داد

- انتقال سوخت به لبنان معادلات منطقه را به‌طورکلی تغییر داد و نه‌تنها تحریم لبنان شکسته شد، بلکه تصوری از آینده به وجود آورد که می‌توان با اتکا به درون و ارتباط با همسایگان همه تحریم‌ها را شکست داده و به غرب ضربه بزرگی زد.

- حالا همه متوجه شده‌اند که روند سوخت‌رسانی متوقف نشده و مقاومت قطعاً در سال‌های آینده موفقیت‌های بیشتری خواهد داشت.

آمریکا پس از عملیات انتقال سوخت به لبنان منفعل شد

- اگر به سخنان مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی توجه کنیم؛ خواهیم دید که بعد از عملیات انتقال سوخت آن‌ها به‌شدت منفعل شده‌اند.

- در پروژه انتقال سوخت با حرکت یک کشتی تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن نقش بر آب شد؛ گروه بین‌المللی شرارت نتوانست نقشه خود برای فشار بر مقاومت را عملی کند.

شکست توطئه‌های آمریکا در تضعیف مقاومت/ زیر سایه مقاومت تحریم‌ها خنثی می‌شود

- غربی‌ها سه توطئه اساسی را در برابر مقاومت پیش بردند: آن‌ها در ابتدا طرح «خلع سلاح» نیروهای حزب‌الله را پیش بردند که شکست خورد؛ سپس در ماجرای ترور مشکوک رفیق حریری برنامه ایجاد شکاف میان سوریه و لبنان را کلید زدند.

- آخرین طرح دشمن آن بود که اقتصاد لبنان را ضعیف کند؛ میلیاردها دلار در لبنان سرمایه‌گذاری رسانه‌ای انجام‌شده تا مردم‌باور کنند که دلیل گرفتاری‌های امروز آن‌ها حزب‌الله لبنان است، رسانه‌های غربی این‌گونه القاء کرده‌اند که مشکل مردم لبنان سلاح حزب‌الله است و تا زمانی که این جنبش خلع سلاح نشود؛ چیزی تغییر نخواهد کرد!

- آن‌ها با ایجاد فرضیه‌های دروغین در انفجار بندر بیروت همین خط را به‌صورت مرموز پیش برده تا مردم علیه مقاومت در خیابان شورش کنند. امروز می‌بینیم هر سه طرح آمریکایی‌ها شکست‌خورده است.

- با ابتکار ایران و سید حسن نصرالله همین سلاح و اقدامات میدانی عاملی برای شکستن تحریم‌ها شد، اگر شما این روزها سری به خیابان‌های بیروت بزنید خواهید دید که مردم اعتقاد راسخ دارند که  سلاح حزب‌الله باعث شد تحریم‌ها شکسته شود.

سلاح باعث پیشرفت اقتصادی یک کشور می‌شود

- مردم لبنان می‌دانند که این سلاح بود که آن‌ها را نجات داد. در لبنان سوخت حلال همه مشکلات اقتصادی در مقطع کنونی است. با رسیدن سوخت به لبنان مردم این کشور ارزش سلاح حزب‌الله را درک کرده و متوجه شده‌اند که سید حسن نصرالله تنها مرجعی در لبنان است توانایی حفاظت از آن‌ها را در برابر دشمن دارد.

- مردم لبنان امروز می‌دانند که دفاع پایدار می‌تواند باعث پیشرفت اقتصادی شود و با سلاح می‌توان راه‌های فشار را مسدود کرد.

- سلاح نه‌تنها امنیت مردم لبنان را تضمین کرده، بلکه رژیم صهیونیستی نیز دیگر نمی‌توانند به خاک لبنان تجاوز کنند. این همان ابتکار عملی است که ایران و حزب‌الله  آن را خلق کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول