اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

استعفای دو رئیس بانک مرکزی ایالتی به خاطر فساد اخلاقی

قرار است روسای بانک‌های مرکزی دو ایالت ماساچوست و تگزاس به خاطر سرمایه‌گذاری‌های غیراخلاقی در سال 2020 از سمت خود کنار بروند.

استعفای دو رئیس بانک مرکزی ایالتی به خاطر فساد اخلاقی

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، قرار است رابر کاپلان، رئیس کل بانک مرکزی در ایالت تگزاس و اریک روزنگرن، رئیس کل بانک مرکزی در ایالت ماساچوست با طی مراحل بازنشستگی زودهنگام از سمت خود کناره‌گیری کنند. هر دوی این افراد 64 ساله بوده و یک سال زودتر از موعد قانونی کنار می‌روند.

البته روزنگرن مشکل کلیه را بهانه کنار رفتن کرده است. کاپلان هم مدعی شده از آنجا که جلب شدن توجهات به فعالیت‌های مالی‌اش ممکن است، بر اجرای سیاست‌های پولی در آینده اثرگذار باشد از سمت خود کنار می‌رود. 

هفته گذشته فاش شده که در حالی که بانک مرکزی آمریکا تلاش می‌کرده تا با بحران کرونا و تبعات اقتصادی آن مقابله کند، کاپلان مشغول خرید و فروش سهام شرکت‌هایی نظیر آمازون، فیسبوک و جانسون اند جانسون بوده است و از این طریق تلاش می‌کرده که کسب سود کند؛ چراکه اتفاقا یکی از سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا در قالب اجرای بسته‌های حمایتی جلوگیری از سقوط بازارهای سهام و کمک به شاخص از طریق تزریق پول بوده و کاپلان با داشتن رانت در این مسئله از آن سوءاستفاده کرده است. 

روزنگرن هم به شکل مشابهی رسوا شده و با علم به اینکه بانک مرکزی می‌خواهد از بازار مسکن حمایت کند، در حوزه شرکت‌های فعال در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است. 

رئیس کل بانک مرکزی آمریکا می‌گوید: اگرچه از نظر قانونی این فعالیت‌ها مشکلی نداشته، اما اقدام آنها غیراخلاقی بوده و باید درباره چنین اقدامات غیراخلاقی قوانین جدیدی وضع شود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول