اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: از زمان تشکیل ستاد توسعه خاوران تاکنون ۱۹ تفاهم‌نامه با ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۷۱۰ نفر هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در هجدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف ما در ستاد توسعه خاوران بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های استان است.

وی با بیان اینکه ستاد توسعه خاوران طرحی ابتکاری است، بیان داشت: این طرح در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شعار سال، سیاست‌های کلان کشور و سند آمایش سرزمین شکل گرفته است.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: از زمان تشکیل ستاد توسعه خاوران تاکنون ۱۹ تفاهم‌نامه با ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۷۱۰ نفر هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

ملانوری اضافه کرد: رقم سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه‌ها برای موقعیت استان شاید عدد بزرگی نباشد اما اینکه فضا برای ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی فراهم شده بسیار مهم است.

وی یادآور شد: در طول سال‌های گذشته یکی از بزرگترین گلایه‌های سرمایه‌گذاران در زمینه بروکراسی‌های اداری بود که سبب می‌شد سرمایه‌گذار میل و رغبت خود را از دست بدهد که در این ستاد بروکراسی‌ها حل و فصل و مجوزهای بی‌نام برای سرمایه‌گذاری صادر می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در ستاد توسعه خاوران متعهد هستیم اگر سرمایه‌گذار هم طرح تهیه کند نهایت در ۲ هفته تعیین تکلیف کرده و تا ۲ هفته دیگر مجوز نهایی صادر شود، عنوان کرد: در ستاد توسعه خاوران در صدد هستیم منابع استان را به ایجاد درآمد و ارزش افزوده برسانیم.

ملانوری به محورها و پیشران‌های مهم توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از ۵۲ نوع ماده معدنی ۴۷ کانی در استان وجود دارد و در گوشه گوشه استان معادن بزرگ مس، طلا، زغالسنگ، بنتونیت و سایر وجود دارد.

وی عنوان کرد: این استان دارای محصولات استراتژیک زعفران، زرشک و عناب به عنوان رتبه یک تا دوم کشور است علاوه بر اینکه محصولات کشاورزی زیادی در این استان وجود دارد که می‌تواند کمک بزرگی به این مجموعه باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: همچنین برای احداث کارخانه فرآوری محصولات استراتژیک استان به‌ویژه برای زرشک که مشکلات زیادی در این خصوص داریم نیز درخواست داریم کمیته مشارکت کند که طرح تهیه شود و در صورت لزوم در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد.

ملانوری اظهار داشت: بنده معتقدم با ادامه برنامه‌های ستاد توسعه خاوران، استان می‌تواند ظرف دو تا سه سال آینده از محرومیت خارج شده و حتی به عنوان معین توسعه‌ای به مناطق محروم کمک کند.

وی با تأکید بر اقدامات ارزنده کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان، خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که در بخش درح شهرستان سربیشه صورت گرفته قابل تقدیر است لذا پیشنهاد ما این است که با توجه به این تجربه خوب، کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب تفاهم‌نامه‌هایی به عنوان معین توسعه‌ای، محرومیت‌زدایی در برخی مناطق دیگر همچون گزیک و شوسف را نیز بپذیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی تبیین کرد: دستگاه‌های اجرایی هم به خدمت کمیته امداد امام خمینی(ره) خواهند آمد تا کارها شتاب بگیرد و شاهد رفع مشکلات در این بخش‌ها باشیم.

ملانوری با اشاره به مشکلات استان در بحث آبرسانی به مناطق روستایی، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌تواند با ورود به این موضوع به ما کمک کند تا در بحث ایجاد شبکه و آبرسانی به روستاها زودتر به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول