اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

محکومیت 40 میلیاردی پرونده‌های تخلف تعزیراتی خراسان‌جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع طی شش ماهه امسال به ۳ هزار و ۷۰۴ پرونده تخلف توسط شعبات تعزیرات حکومتی استان رسیدگی که میزان محکومیت این پرونده‌ها ۳۹ میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

محکومیت 40 میلیاردی پرونده‌های تخلف تعزیراتی خراسان‌جنوبی

حسین حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: فعالیت تعزیرات حکومتی نظارت در ۳ بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه امسال در بخش کالا و خدمات یک هزار و ۴۰۴ پرونده وارد و یک هزار و ۴۱۳ پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: میزان محکومیت پرونده‌های رسیدگی شده در بخش کالا و خدمات طی این مدت ۶ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در شهریورماه امسال در بخش کالا و خدمات ۲۱۷ پرونده وارد و ۲۴۴ پرونده مختومه شده که میزان ریالی محکومیت‌ها ۷ میلیارد و ۲۹۹ میلیون و ۹۲۷ هزار ریال بوده است، افزود: پرونده‌های وارده در بخش کالا و خدمات در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و پرونده‌های مختومه ۴۲ درصد رشد داشته است.

حسن‌پور ادامه داد: در بخش کالا و خدمات بیشترین پرونده‌های تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گران‌فروشی و عدم ارائه فاکتور خرید می‌شود.

وی با اشاره به رسیدگی به تخلفات در بخش قاچاق کالا و ارز در شش ماهه امسال در استان، گفت: طی این مدت تعداد پرونده‌های وارده یک هزار و ۶۹۹ پرونده و تعداد پرونده‌های مختومه یک هزار و ۷۳۸ مورد با میزان محکومیت ۳۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد پرونده های وارده در این بخش با ۱۰۳ درصد و پرونده‌های مختومه با ۱۱۳ درصد رشد همراه بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در شهریورماه امسال میزان پرونده‌های وارده در بخش قاچاق کالا و ارز به شعبات تعزیرات حکومتی استان ۳۵۲ مورد و تعداد پرونده‌های مختومه در این بخش ۳۹۷ مورد با میزان محکومیت ۸۷ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۴۸۲ هزار ریال بوده است.

حسن‌پور یادآور شد: بیشترین تخلفات در پرونده‌های بخش قاچاق کالا و ارز مربوط به ورود و خروج کالا از مسیرهای غیرمجاز یا بدون تشریفات گمرکی، حمل کالای قاچاق و نگهداری، عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش بهداشت، دارو و درمان در شش ماهه امسال تعداد پرونده‌های وارده به شعبات تعزیرات حکومتی استان ۵۴۸ پرونده و تعداد پرونده‌های مختومه ۵۵۳ پرونده بوده که به پرداخت ۵۳۷ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان محکوم شده‌اند، تصریح کرد: در این مدت تعداد پرونده‌های وارده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۲ درصد و پرونده‌های مختومه ۱۳۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی از تعداد پرونده‌های وارده و مختومه در شعبات تعزیرات حکومتی استان در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های وارده در این بخش ۷۷ پرونده و پرونده‌های مختومه ۸۷ مورد با میزان محکومیت یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال بوده است.

حسن‌پور ادامه داد: همچنین بیشترین تخلفات در این بخش شامل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی و عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع طی شش ماهه امسال به ۳ هزار و ۷۰۴ پرونده تخلف توسط شعبات تعزیرات حکومتی استان رسیدگی که میزان محکومیت این پرونده‌ها ۳۹ میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۵ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است، خاطرنشان کرد: میزان رسیدگی به پرونده‌های تخلف در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول