اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

لزوم جریمه افرادی که واکسن نمی زنند/ فروش دارو در مطب تخلف است

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون بر علیه یک بیماری در زمان پاندمی یک اجبار عقلی و قانونی است و‌ عدم‌ واکسیناسیون یعنی ادامه بیماری و آسیب به کل جامعه است، باید ابتدا برخورد اقناعی کرد و در صورت عدم‌ واکسیناسیون باید علاوه بر جریمه از برخی خدمات غیر ضرور به آنها امتناع کرد.

لزوم جریمه افرادی که واکسن نمی زنند/ فروش دارو در مطب تخلف است

سید موید علویان رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص فروش دارو و مکمل در مطب پزشکان با قیمت های نجومی گفت: بر اساس قوانین و‌مقررات موجود ،فروش اقلام دارویی در مطب پزشکان وجهه قانونی ندارد و با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت نسبت به این امور نظارت بیشتری خواهیم داشت.

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در مورد واردات واکسن از خارج کشور اظهار داشت: باید به اسناد واردات توجه داشت که این محصولات چه زمانی خریداری شده اند؛ ولی به طور قطع این دولت با تمام قوا وارد عرصه شده و تماس آقای رییسی با رییس جمهور چین یعنی فعال کردن دیپلماسی سلامت و از همه مهم‌تر تقویت امکانات تزریق که این موضوع قابل تقدیر است.

وی در پاسخ به اینکه پیک های متعدد کرونا در حال رخ دادن است و اینکه عده ای اعلام میکنند واکسن نباید اجباری شود،گفت: واکسیناسیون بر علیه یک بیماری در زمان پاندمی یک اجبار عقلی و قانونی و‌ عدم‌ واکسیناسیون به معنی ادامه بیماری و آسیب به کل جامعه است.

علویان درباره نوع رفتار با افرادی که نمی‌خواهند واکسن دریافت کنند، افزود: باید ابتدا برخورد اقناعی کرد و در صورت عدم‌ واکسیناسیون باید علاوه بر جریمه از برخی خدمات غیر ضرور به آنها امتناع کرد؛ ولی نمی‌توان همه خدمات را قطع کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول