اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

10 مرکز سیار واکسیناسیون برای زباله‌گردها و کودکان کار

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به فعالیت 10 مرکز سیار واکسیناسیون جهت گروه‌های آسیب‌پذیر گفت: طی روز‌های اخیر بیش از 6 هزار نفر از زباله‌گردها،‌ کارتن‌خواب‌ها و معتادان ماده 15 از طریق این مراکز واکسینه شدند.

10 مرکز سیار واکسیناسیون برای زباله‌گردها و کودکان کار

علی نصیری سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره برنامه‌های انجام گرفته توسط شهرداری در جهت تسریع امر واکسیناسیون شهروندان در پایتخت اظهار داشت: برنامه‌های مرتبط با این موضوع همزمان با آغاز کار مدریت شهری جدید بسیار فوری مدنظر قرار گرفت و همه دیدگاه‌های کارشناسی، تجارب کشورهای مختلف و نظر خبرگان در جهت اجرای بهتر برنامه‌ها در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها 140 بند دارد و در سه محور کلی ارائه خدمات بهداشتی درمانی، فاصله‌گذاری هوشمند و انجام خدمات حمایت‌های اجتماعی است،‌گفت: در جهت تحقق رویکرد نخست توسعه مراکز واکسیناسیون را مدنظر قرار دادیم

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با اشاره به راه‌اندازی پویشی توسط استانداری تهران مبنی بر اینکه تا 10 مهر همه افراد بالای 18 سال دز نخست واکسن را دریافت کنند، شهرداری نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت همکاری مدنظر قرار داد و در واقع مدیریت شهری نیمی از این ظرفیت‌ها را بر عهده گرفت.

نصیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 13 مرکز ثابت، 4 مرکز خودرویی و 10 مرکز سیار فعال است که این 10 مرکز سیار در حال حاضر برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند معتادان ماده 15، کودکان کار و خانواده‌هایشان، کارتن‌خواب‌ها و پس از آن برای افراد حاشیه‌نشین، معلولان و کسانی که امکان مراجعه برای واکسیناسیون ندارند در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: از طریق 10 مرکز سیار واکسیناسیون تا کنون 6500 افراد مخاطب واکسن دریافت کرده‌اند که برخی از این افراد زباله‌گردها و اتباع غیرمجاز بیگانه بوده‌اند.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران بیان داشت: این افراد دارای کارت ملی،‌پاسپورت و یا هیچ کد هویتی نیستند بنابراین تزریق دو دز واکسن برای آنها بسیار مشکل است لذا تلاش داریم اگر واکسن‌های تک دز به دست‌مان برسد جهت قطع زنجیره انتقال برای این افراد این واکسن‌ها را استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول